نظافت و پذیرایی

دستگاه مبل شویی چیست؟ بهترین مارک مبل شویی خانگی و صنعتی

یکی از مهم‌ترین کارها در هنگام نظافت منزل، تمیز کردن مبل‌ها است که باعث تمیزی و زیبایی ظاهر مبلمان منزل می‌شود. گاهی اوقات میزان لکه‌ها و آلودگی‌های روی مبل به‌قدری زیاد است که باید برای شستشوی کامل مبل اقدام کرد. شستشوی مبل، اصول خاص خودش را دارد و باید با دستگاه‌های مخصوص انجام شود. دستگاه مبل شویی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شستشوی مبل است که کار شستشو و خشکشویی مبل را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

امروزه، شستشوی مبل با دستگاه مخصوصی انجام می‌شود تا قسمت‌های مختلف مبل مانند پارچه رومبلی، تشک‌های مبل، بدنه و قسمت پشتی مبل به‌خوبی تمیز شوند.

در این نوشته قصد داریم عملکرد دستگاه مبل شویی و مزایای آن را به شما توضیح دهیم. همچنین شما را با بهترین مارک‌های دستگاه مبل شویی در ایران آشنا خواهیم کرد. اگر به تمیزی و زیبایی مبلمان منزل خود اهمیت می‌دهید و به فکر خرید دستگاه مبلشویی خانگی هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مبل شوی کوچک خانگی
مبل شوی خانگی

آشنایی با دستگاه مبل شویی

دستگاه مبل شویی، ابزاری کاربردی برای تمیز کردن آلودگی‌ها و لکه‌های روی مبل است. این دستگاه مواد شوینده را روی مبل پخش کرده و با استفاده از برس مخصوص، آلودگی‌های روی سطح مبل را تمیز می‌کند. سپس به کمک پمپ مکش، مواد شوینده و کثیفی‌های مبلمان را به داخل خود جمع می‌کند. با این کار، مبل کاملاً تمیز شده و تمام آلودگی‌های روی آن پاک می‌شوند.

باید بدانید که استفاده از این دستگاه بسیار ساده و راحت است و گوشه‌های مبل و تمام قسمت‌ها را به‌خوبی تمیز می‌کند.

مبل شویی
مبل شویی حرفه ای

مزایای استفاده از دستگاه مبل شویی

شستشوی مبل با این دستگاه، مزایای زیادی را به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با داشتن دستگاه مبل شویی، کار شستشوی مبلمان به‌راحتی و با سرعت بالا انجام می‌شود. روش کار با این دستگاه‌ها بسیار راحت است و شما با یک بار آموزش، می‌توانید انواع مبل‌ها را شستشو دهید و تمیز کنید.
  • میزان استحکام دستگاه مبلشویی بالا است. این دستگاه با استفاده از پلاستیک فشرده و ورق‌های فلزی ساخته می‌شود و به همین دلیل بسیار محکم است و در مقابل ضربه، مقاومت بالایی دارد.
  • پس از شستشوی مبل با دستگاه، روند خشک شدن مبل خیلی سریع انجام می‌شود و مبل‌های بوی رطوبت نمی‌گیرند.
  • با داشتن دستگاه مخصوص شستشوی مبل، تمام قسمت‌های مبلمان و حتی نقاط کور و داخل درزهای مبل تمیز می‌شود. در نتیجه علاوه بر تمیز شدن کل مبل، احتمال لانه گزینی حشرات نیز از بین می‌رود.
  • این دستگاه، با حداقل میزان آب، مبل‌ها را شستشو می‌دهد و به کاهش مصرف آب کمک می‌کند. به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساخت دستگاه، دیگر نیازی به مصرف زیاد آب برای شستشوی مبل نیست و این موضوع از مزایای بزرگ این دستگاه است.
  • بعضی از پارچه‌های رومبلی، بافت خاصی دارند و احتمال کشیدگی و پارگی آنها زیاد است. در هنگام شستشوی مبل با دستگاه، به پارچه رومبلی آسیبی وارد نمی‌شود و سطح مبل کاملاً تمیز خواهد شد.
  • با کمک دستگاه مخصوص شستشوی مبل، تمام لکه‌ها، آلودگی‌ها و غبارهای روی مبل تمیز می‌شوند. حتی اگر لکه‌های سرسخت و قدیمی روی مبل وجود داشته باشد، با این دستگاه تمیز می‌شوند.
  • علاوه بر شستشوی کامل مبل، مواردی مانند موی حیوانات خانگی، کنه و تار عنکبوت با کمک این دستگاه از روی مبل پاک می‌شود.

بنابراین استفاده از دستگاه مبل شویی، به بدنه و کلاف مبل آسیبی وارد نمی‌کند و کار شستشوی مبل را به بهترین شکل انجام می‌دهد. در قسمت بعدی، با نحوه عملکرد این دستگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای دستگاه مبل شوی
آشنایی با مزایای دستگاه

مراحل استفاده از دستگاه مبل شویی

برای شستشوی مبل با دستگاه، بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا با طرز کار این دستگاه و نکات مهم آن آشنا شوید. در اکثر موارد، برای تمیز کردن مبل با دستگاه، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا باید سطح مبل را تمیز کنید. برای این کار، کل سطح مبل را جارو کنید تا آلودگی‌های بزرگ از روی مبلمان برداشته شوند.
  2. در مرحله بعد، مخزن دستگاه را با آب پر کنید. شما می‌توانید از ترکیب آب و مواد شوینده مخصوص شستشوی مبل استفاده کنید تا مبل شما تمیزتر شود.
  3. با استفاده از فرچه یا سری دستگاه مبل شویی، مواد شوینده را روی مبل پخش کنید تا شوینده در تمام قسمت‌های مبل پخش شود.
  4. با کمک فرچه مخصوص دستگاه، سطح مبل را تمیز کنید تا لکه‌ها و آلودگی‌های روی مبل محو شوند.
  5. چند دقیقه صبر کنید تا مواد شوینده روی مبل باقی بمانند.
  6. حالا نوبت به مهم‌ترین مرحله کار یعنی شستشوی مبل می‌رسد. برای این کار، از لوله و سری مخصوص دستگاه استفاده کنید و در یک جهت خاص، شستشوی مبل را انجام دهید.
  7. مرحله قبل را تا جایی تکرار کنید که هیچگونه کثیفی و لکه‌ای روی مبل باقی نماند.
  8. بعد از پایان کار، صبر کنید تا مبل‌ها به طور طبیعی خشک شوند. بهتر است پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوای اتاق در چرخش باشد و مبل‌ها زودتر خشک شوند.
  9. بعد از خشک شدن کامل مبل، از امکان مکش دستگاه استفاده کنید تا تمام ذرات و مواد باقیمانده از روی مبل برداشته شوند و مبل شما حسابی تمیز شود.

با انجام مراحل بالا، شما می‌توانید کار شستشوی مبل با دستگاه را انجام دهید و از تمیزی و زیبایی مبل‌های منزلتان لذت ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم روش پاک کردن لکه خون روی مبل را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

طرز استفاده از دستگاه مبل شوی خانگی
طرز استفاده از دستگاه مبل شوی برای شستن مبل

نکات مهم برای تمیز کردن مبل با استفاده از دستگاه مبل شویی

با استفاده از دستگاه مبل شویی می‌توان به سادگی و خیلی سریع، مبلمان منزل را تمیز کرد. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بعد از شستشوی مبل با دستگاه، شاهد بهترین نتایج باشید:

  • برای شستشوی مبل با دستگاه، از شوینده‌ای استفاده کنید که برای پارچه رومبلی شما مناسب باشد. مطمئن شوید که شوینده موردنظر به بافت پارچه آسیبی نمی‌رساند. سپس آب و شوینده مناسب را با هم ترکیب کنید و داخل مخزن دستگاه بریزید.
  • بعد از پایان کار، از نازل مکش دستگاه برای پاک کردن مواد شوینده باقی مانده روی مبل استفاده کنید. نازل مکش، تمام مواد و ذرات روی مبل را جمع‌آوری می‌کند.
  • در صورت ریختن چای و قهوه روی مبل یا وجود لکه چسب روی مبل، بهتر است بلافاصله و قبل از خشک شدن مبل، لکه‌ها را تمیز کنید.
  • از تجهیزات و لوازم جانبی دستگاه مبل شویی برای تمیز کردن کامل مبلمان استفاده کنید. با کمک این ابزارها، تمام لکه‌های سرسخت روی مبل، موی حیوانات خانگی و آلودگی‌های روی مبل تمیز می‌شوند.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک کردن انواع لکه روی مبل، استفاده از امکان بخارشویی دستگاه است. اکثر دستگاه‌های مبل شویی، قابلیت بخارشویی نیز دارند و لکه‌های قدیمی را با بخار آب داغ از بین می‌برند. بنابراین برای صرفه‌جویی در وقت خود، می‌توانید از امکان بخارشویی دستگاه نیز استفاده کنید تا کار نظافت مبل‌ها سریع‌تر انجام شود.

داشتن دستگاه بخارشو نیز به شما کمک می‌کند تا نظافت منزل و وسایل منزل را راحت‌تر انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ هوم سرویز سری بزنید و با روش تمیز کردن پارکت با بخارشو و همچنین روش شستن فرش با بخارشو آشنا شوید.

مبل شویی
مبلشویی با دستگاه

انواع دستگاه‌های مبل شویی

دستگاه‌های شستشوی مبل، به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • دستگاه مبل شویی خانگی: رایج‌ترین و پرکاربردترین گزینه برای شستشوی مبل در خانه، دستگاه مبل شویی کوچک خانگی است. قدرت پاک کنندگی و امکانات دستگاه‌های مبلشویی خانگی با هم متفاوت است و توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند.
  • دستگاه مبل شویی صنعتی: قدرت پاک کنندگی و اندازه دستگاه‌های صنعتی از دستگاه‌های خانگی بزرگتر است و قیمت بالاتری هم دارد. دستگاه مبل شویی صنعتی برای شستشوی تعداد زیادی مبلمان مناسب است. در صورتی که مبلمان در مکان‌های پر تردد قرار داشته باشد و همیشه در معرض آلودگی باشد، بهتر است از دستگاه‌های صنعتی استفاده شود. به عنوان مثال، دستگاه مبل شویی صنعتی برای تمیز کردن مبل و صندلی‌های داخل بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس بهترین انتخاب است.

در تصویر زیر، اجزای مبل شویی صنعتی را مشاهده خواهید کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟
اجزای دستگاه مبل شویی حرفه ای
اجزای دستگاه مبلشویی حرفه ای

معرفی بهترین مارک دستگاه مبل شویی صنعتی و خانگی

تنوع برندها و مدل‌های دستگاه‌های مبل شویی بسیار زیاد است و این موضوع، انتخاب این دستگاه را سخت می‌کند؛ به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تعدادی از بهترین مارک‌های دستگاه مبل شویی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب خود را به‌راحتی انجام دهید:

دستگاه مبل شویی برند کارچر

برند کارچر یا کرشر (Kärcher)، یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده دستگاه بخارشوی و مبل شویی است. کیفیت وسایل برقی برند کارچر بسیار خوب است و طول عمر بالایی دارند. این شرکت آلمانی، انواع دستگاه مبل شویی و موکت شویی را تولید و روانه بازار کرده است که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند. دستگاه مبل شویی کارچر، امکانات جالبی دارد و تا سال‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

دستگاه مبل شویی برند وکس

یکی دیگر از برندهای معروف در زمینه تولید تجهیزات نظافتی، برند وکس است. دستگاه‌های مبل شویی وکس بسیار باکیفیت هستند و انواع مبلمان را به‌خوبی تمیز می‌کنند. دستگاه مبلشویی وکس مدل CDCW-CSXS و مدل CDSW-MPXP بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند.

دستگاه مبل شویی برند گرین وکیوم

برند گرین وکیوم، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید تجهیزات نظافتی و لوازم رفاهی است که انواع وسایل برقی را با کیفیت عالی تولید می‌کند. جاروبرقی‌های صنعتی و دستگاه مبل شویی گرین وکیوم بسیار پرقدرت و کاربردی هستند و به همین دلیل، در بازار ایران معروف شده‌اند. اگر به دنبال بهترین دستگاه مبل شویی صنعتی هستید، مدل 2000 و 3000 این برند را انتخاب کنید و از قدرت پاک کنندگی این دستگاه‌ها لذت ببرید. باید بدانید که قیمت محصولات صنعتی برند گرین وکیوم کمی بالا است؛ اما تا سال‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد.

بهترین مارک دستگاه مبل شویی
بهترین مارک دستگاه مبل شویی

دستگاه مبل شویی برند بیسل

برند بسیل (Bissell)، شرکتی آمریکایی است که انواع محصولات تمیز کننده و شستشو دهنده را با کیفیت عالی تولید می‌کند. شما می‌توانید انواع جاروبرقی، زمین شوی، فرش شوی، سرامیک شوی و دستگاه مبل شوی را از برند بیسل خریداری کنید و با خیال راحت از آن استفاده کنید. یکی از گران‌ترین مدل‌های مبل شوی خانگی، دستگاه مبل شوی بیسل مدل Spotclean است که تجهیزات جانبی و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. از دیگر مدل‌های پرطرفدار دستگاه مبل شوی برند بیسل می‌توان به مدل PowerWash Plus اشاره کرد.

دستگاه مبل شویی برند کیوواک

برند کیوواک، یکی از برندهای ترکیه‌ای معروف است که انواع دستگاه‌های نظافتی را با قیمت مناسب تولید می‌کند. اگر به دنبال دستگاه مبل شویی صنعتی پرقدرت هستید، محصولات برند کیوواک را انتخاب کنید. مبل شویی صنعتی کیوواک، محصولی چندکاره با قیمت مناسب است که قابلیت خشکشویی انواع مبلمان و شستشوی صندلی‌های ماشین را دارد.

دستگاه مبل شویی برند آنا

آنا، نام برند تجاری شرکت صنعتی آذر جارو است که انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی و اداری را با کیفیت عالی تولید می‌کند. تجهیزات نظافتی برند آنا، کیفیت خوبی دارند و بسیار بادوام هستند. از مهم‌ترین مدل‌های برند آنا می‌توان به مدل SC52 eco،SC53 eco  و SC53 pro اشاره کرد که کیفیت بسیار خوبی دارند.

بهترین دستگاه مبلشویی خانگی
بهترین دستگاه مبل شویی خانگی

در هنگام خرید مبل شویی صنعتی و خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه مبلشویی، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • میزان استفاده از دستگاه: بهتر است قبل از اقدام برای خرید دستگاه، میزان نیاز به دستگاه و کاربردهای آن را مشخص کنید. اگر می‌خواهید برای مصرف خانگی از این دستگاه استفاده کنید، باید دستگاه مبل شویی خانگی را خریداری کنید. در صورتی که به دنبال دستگاهی برای نظافت مبلمان هتل‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها، دفاتر اداری و… هستید، به سراغ دستگاه‌های مبل شوی صنعتی بروید.
  • مشخصات دستگاه: دستگاه‌های مخصوص نظافت منزل، ویژگی‌های مختلفی دارند و از نظر قدرت پاک کنندگی، قدرت مکش، تنظیمات مختلف شستشو و سیستم خشک کننده با هم متفاوت هستند. قبل از خرید نهایی دستگاه، خوب است به مشخصات و ویژگی‌های آن توجه کنید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • کیفیت بدنه و متریال دستگاه: اگر می‌خواهید دستگاه شما سال‌ها بدون مشکل کار کند و به تعمیر نیازی نداشته باشد، به کیفیت بدنه و جنس دستگاه توجه داشته باشید. همچنین قبل از خرید دستگاه مطمئن شوید که قطعات جانبی دستگاه در بازار موجود هستند و امکان تعمیر یا تعویض قطعات وجود دارد.
  • نگهداری و استفاده آسان: برای راحتی کار با دستگاه، پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌ای را انتخاب کنید که تنظیمات ساده‌ای داشته باشد و بتوانید به‌آسانی از آن استفاده کنید. نگهداری آسان، امکان تمیز کردن دستگاه و امکان جمع‌آوری آسان نیز از دیگر ویژگی‌های مهم دستگاه است که اهمیت زیادی دارد.
  • بررسی نظرات کاربران: بهتر است قبل از خرید دستگاه، نظرات سایر کاربران را بررسی کنید. این نظرات به شما کمک می‌کنند تا با عملکرد و کیفیت دستگاه بیشتر آشنا شوید و تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.
  • ضمانت و خدمات پس از فروش: در هنگام انتخاب و خرید دستگاه، دقت کنید که شرکت تولید کننده، محصولاتش را با ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه دهد تا در صورت بروز مشکل و خرابی دستگاه، قطعات معیوب را تعویض کند.
نظافت مبلمان با دستگاه
نظافت مبلمان با دستگاه

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه مبل شویی

بعد از انتخاب و خرید دستگاه، طرز استفاده درست از مبل شوی نیز اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است در هنگام استفاده از دستگاه مبل شویی، نکات زیر را رعایت کنید:

  • قبل از روشن کردن دستگاه، دفترچه راهنما و دستورالعمل‌های محصول را مطالعه کنید تا بتوانید کار شستشوی مبل‌ها را بهتر انجام دهید.
  • بهتر است قبل از شروع کار، مخزن دستگاه را بشویید تا تمیز شود. در صورت کثیف بودن مخزن مبل شوی، این آلودگی‌ها به سطح مبل منتقل می‌شود.
  • از ترکیب آب و محلول شوینده مناسب برای شستشوی مبل‌ها با دستگاه استفاده کنید.
  • برای عملکرد بهتر دستگاه مبل شوی، پس از هر بار استفاده از دستگاه، تمام قطعات و قسمت‌های مختلف آن را تمیز کنید.
  • در هنگام استفاده از دستگاه به ایمنی خود و دستگاه توجه داشته باشید و از دستگاه مبل شوی در محیط‌های پایدار و خشک استفاده کنید.
  • پس از اتمام کار و پر شدن مخزن دستگاه، برای خالی کردن مخزن اقدام کنید. انجام ندادن این کار به موتور دستگاه فشار زیادی وارد می‌کند و باعث خرابی دستگاه می‌شود.
  • مبل شویی کوچک خانگی تنها برای شستشوی کوتاه و سریع مبل‌های خانگی مناسب هستند. برای تمیز کردن تعداد مبلمان زیاد، نمونه‌های صنعتی این دستگاه‌ها را خریداری کنید که مخزن بزرگ‌تری دارند.
  • در صورتی که مبلمان شما دائماً در معرض آلودگی قرار دارند، بهتر است از دستگاه‌های مبل شویی استفاده کنید که موتور قدرتمندی دارند. این دستگاه‌ها قدرت مکش بالاتری دارند و کمک می‌کنند که مبل‌ها پس از شستشو، سریع‌تر خشک شوند.
  • به اندازه توان دستگاه با آن کار کنید تا طول عمر دستگاه بیشتر شود و موتور آن سالم بماند.
  • پس از هر بار استفاده، مخزن‌های دستگاه مبل شویی را شستشو دهید و صبر کنید تا خشک شوند. بعد از خشک شدن مخزن‌ها، آنها را در جای خود قرار دهید.

خدمات خشکشویی مبل هوم سرویز
مبل شویی حرفه ای با هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره دستگاه مبل شویی با شما صحبت کردیم و روش کار این دستگاه را به شما توضیح دادیم. همچنین بهترین مارک‌های دستگاه مبل شویی خانگی و صنعتی را به شما معرفی کردیم.

بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌ها، شستشوی مبل با دستگاه است. گاهی اوقات برای تمیز کردن مبلمان منزل، می‌توان از خدمات مبل شویی در منزل استفاده کرد تا خیلی سریع، کار شستشوی مبل‌ها انجام شود. تیم هوم سرویز، خدمات مبلشویی با دستگاه را با بهترین هزینه شستشوی مبل برای شما عزیزان انجام می‌دهد. در هوم سرویز، کار شستشو و خشکشویی مبل‌ها با استفاده از بهترین مواد شوینده و با تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود تا تمام لکه‌ها و آلودگی‌های روی مبل پاک شوند.

برای استفاده از خدمات مبل شویی هوم سرویز، می‌توانید به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران ما با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

همیار شماییم تا پایان سرویس…

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا