نظافت و پذیرایی

آموزش شستشوی لباس اکلیلی (نکات مهمی که باید رعایت کنیم!!!)

لباس‌های اکلیلی، از جمله محبوب‌ترین گزینه‌های خانم ها برای مراسم و مهمانی ها است. بسیاری از خانم‌های شیک پوش، لباس اکلیلی مجلسی را برای مهمانی‌ها و جشن‌ها انتخاب می‌کنند و دوست دارند با پوشیدن لباس‌های اکلیلی، ظاهری زیباتر و جذاب‌تر داشته باشند. بعد از تمام شدن عروسی و مهمانی، معمولاً لباس مجلسی کثیف می‌شود و می‌توان انواع لکه چای، غذا، آبمیوه، رژلب و… را روی لباس اکلیلی مشاهده کرد. برای از بین بردن لکه‌های روی پیراهن یا بلوز اکلیلی، باید روش صحیح شستشوی لباس اکلیلی را بلد باشید تا بدون ریختن اکلیل‌های روی لباس، بتوانید پیراهن مجلسی خود را به بهترین شکل شستشو دهید.

در این مطلب، مراحل شستن لباس اکلیلی مجلسی و نکات مهم برای شستشوی لباس اکلیلی را به شما یاد می‌دهیم. اگر شما هم لباس اکلیلی و زیبایی در منزل دارید و دوست دارید لباس مجلسی خود را به‌درستی شستشو دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

لباس اکلیلی مجلسی
لباس اکلیلی مجلسی

6 نکته مهم برای شستشوی لباس اکلیلی

1- اولین نکته مهم برای شستشوی لباس اکلیلی این است که این مدل لباس‌ها را چنگ نزنید و زیاد فشار ندهید؛ زیرا اکلیل‌های لباس جدا می‌شوند و می‌ریزند. حفظ اکلیل‌های روی لباس اکلیلی اهمیت زیادی دارد و از خراب شدن ظاهر لباس اکلیلی جلوگیری می‌کند.

2- برای شستن لباس مجلسی اکلیل دار یا پولکی، اصلاً از آب داغ استفاده نکنید؛ زیرا باعث بیرون آمدن اکلیل‌ها و پایین آمدن کیفیت لباس می‌شود.

3- به محض ریختن غذا یا نوشیدنی روی لباس مجلسی خود، برای شستشوی لباس اکلیلی اقدام کنید تا لکه‌ها زودتر و راحت‌تر از روی لباس پاک شوند.

4- گاهی اوقات، میزان لکه‌های روی لباس اکلیلی زیاد نیست و شما می‌توانید لکه‌گیری لباس را انجام دهید تا فقط همان لکه‌ها از روی لباس شما پاک شوند.

5- بهترین روش برای شستن لباس اکلیلی، شستشو با دست است. بعضی از ماشین‌های لباسشویی، لباس‌ها را با فشار زیادی می‌چرخانند و همین کار به بافت پارچه و اکلیل‌های روی لباس آسیب وارد می‌کند.

6- برای از بین بردن لکه‌های روی لباس اکلیلی، می‌توانید از خدمات خشکشویی استفاده کنید و کار شستشوی لباس‌های خود را به خشکشویی‌های معتبر بسپارید تا با توجه به بافت پارچه، از شوینده مناسب برای شستن لباس‌های شما استفاده کنند.

حالا که با نکات مهم برای شستن لباس مجلسی اکلیل دار آشنا شدید، بهتر است روش صحیح شستشوی لباس اکلیلی را یاد بگیرید تا بتوانید بعد از مهمانی، لباس مجلسی خود را به‌درستی شستشو دهید.

شستن لباس اکلیلی
شستن لباس اکلیلی

مراحل شستشوی لباس اکلیلی با دست

1- همانطور که به شما توضیح دادیم، بهترین روش برای شستشوی لباس اکلیلی، شستشوی دستی است. برای این کار، ابتدا لباس اکلیلی را به پشت برگردانید. برعکس کردن لباس اکلیلی، از الیاف بیرونی لباس محافظت می‌کند و احتمال کنده شدن اکلیل‌ها را کمتر می‌کند.

2- سپس ظرف یا تشت را با آب و شوینده مخصوص لباس پر کنید. بهتر است شوینده ملایمی را برای شستن پیراهن اکلیلی انتخاب کنید تا به بافت و الیاف لباس آسیبی وارد نکند.

3- حالا لباس اکلیلی خود را داخل تشت پر از آب خیس کنید و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه خیس بخورد.

4- لباس اکلیلی را در آب بچرخانید، اما از چنگ زدن و فشار دادن لباس خودداری کنید. اگر لکه روی لباس شما سرسخت و عمیق است، می‌توانید از مسواک نرم یا نوک انگشتان خود استفاده کنید و لکه‌ها را با کمک مسواک نرم پاک کنید.

روش صحیح شستشوی لباس اکلیلی مجلسی
روش صحیح شستشوی لباس اکلیلی مجلسی

5- بعد از چند بار چرخاندن لباس، احتمالاً لکه روی لباس پاک می‌شود و نوبت به مرحله آبکشی لباس می‌رسد.

6- سپس باید لباس اکلیلی را از تشت بیرون بیاورید تا آب داخل آن خارج شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

7- حالا باید مجدداً تشت را با آب تمیز پر کنید و لباس اکلیلی را داخل تشت قرار دهید و به‌آرامی بچرخانید. با چند بار چرخاندن لباس در داخل تشت، آب تمیز وارد بافت لباس می‌شود و آب چرک از داخل الیاف لباس بیرون می‌آید.

8- در صورت تمایل، می‌توانید آب داخل تشت را مجدداً خالی کنید و مراحل قبلی را دوباره تکرار کنید تا مواد شوینده از داخل بافت لباس خارج شوند.

9- حالا باید پیراهن یا لباس اکلیل دار را کمی فشار دهید تا آب اضافی داخل لباس تخلیه شود. در این مرحله، نباید لباس مجلسی اکلیلی را زیاد فشار دهید.

10- سپس لباس اکلیلی را در هوای آزاد پهن کنید و اجازه دهید که لباس شما خشک شود.

شستن لباس اکلیلی بدون ریختن اکلیل لباس
شستن لباس اکلیلی بدون ریختن اکلیل لباس

روش شستشوی لباس مجلسی اکلیلی با ماشین لباسشویی

بعضی از خانم‌ها دوست دارند که شستشوی لباس اکلیلی را با ماشین لباسشویی انجام دهند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. برای شستن پیراهن اکلیلی با ماشین لباسشویی، ابتدا دمای آب را روی کمتر از 30 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و ماشین لباسشویی را روی حالت شستشوی دستی (HandWash) قرار دهید.

شستن لباس اکلیلی با برنامه Handwash لباسشویی
شستن لباس اکلیلی با برنامه Handwash لباسشویی

برای تمیز شدن لباس اکلیل دار، نیازی به شستشوی طولانی مدت لباس در ماشین لباسشویی نیست. بعد از 10 الی 15 دقیقه شستشو، پیراهن یا بلوز مجلسی شما تمیز می‌شود و می‌توانید آن را از ماشین لباسشویی بیرون بیاورید.

دلیل طولانی شدن شستشوی ماشین ظرفشویی را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و این مشکل را سریع‌تر حل کنید.

برای اینکه اکلیل لباس نریزد چه کنیم
نگهداری درست انواع لباس اکلیلی

برای اینکه اکلیل لباس نریزد چه کنیم؟

یکی از روش‌های ساده برای جلوگیری از ریختن اکلیل لباس، استفاده از تافت یا اسپری مو است. برای این کار، اسپری مو را در فاصله کمی از لباس بگیرید و روی لباستان اسپری کنید تا اکلیل‌های روی لباس ثابت بمانند و نریزند. بعضی از افراد، لباس مجلسی اکلیلی را داخل فریزر می‌گذارند تا احتمال ریختن اکلیل‌های لباس کمتر شود.

اگر لباس مجلسی اکلیلی شما بسیار ظریف و حساس است، بهتر است از شستن کامل لباس اکلیلی خودداری کنید و فقط همان قسمت‌های کثیف لباستان را شستشو دهید. قسمت‌هایی مانند زیربغل و پایین پیراهن زنانه، بیشتر کثیف می‌شوند و شما می‌توانید فقط همین قسمت‌ها را با آب و مواد شوینده شستشو دهید.

شستن لباس‌های سفید و تمیز نگه داشتن آنها نیز کار سختی است. پیشنهاد می‌کنیم روش صحیح شستشوی لباس های سفید را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و لباسهای سفید خود را حسابی تمیز کنید.

اکلیل لباس مجلسی
اکلیل لباس مجلسی

شستشوی انواع لباس مجلسی با خشکشویی هوم سرویز

اگر به دنبال بهترین خشکشویی لباس مجلسی هستید، می‌توانید از خدمات خشکشویی هوم سرویز استفاده کنید و کار شستشوی لباس‌های مجلسی و ظریف خود را به ما بسپارید. در خشکشویی‌های هوم سرویز، از بهترین مواد شوینده و لکه بر برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌شود تا بدون آسیب به بافت لباس، تمام لکه‌های روی لباس شما پاک شود. بعد از اتمام کار، لباسی تمیز، صاف و خوشبو به شما تحویل داده می‌شود.

خشکشویی لباس مجلسی
خشکشویی لباس مجلسی

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته، روش صحیح شستشوی لباس اکلیلی را به شما یاد دادیم. همچنین نکات مهم برای شستن لباس مجلسی اکلیل دار را به شما توضیح دادیم.

شستشو و اتو کردن لباس‌های مجلسی، کاری حساس است و به همین دلیل، باید توسط خشکشویی‌های معتبر و حرفه‌ای انجام شود. با استفاده از خدمات خشکشویی هوم سرویز، شما می‌توانید کار شستشو و اتو کردن لباس‌های خود را به افراد متخصص بسپارید و از تمیزی لباس‌هایتان لذت ببرید.

بعد از ثبت درخواست در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز، همیاران هوم سرویز با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهند داد.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا