نظافت و پذیرایی

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه

فرش، یکی از مهم‌ترین وسایل منزل است که روی دکوراسیون داخلی خانه تاثیر زیادی می‌گذارد. در مطلب انتخاب بهترین رنگ فرش به شما توضیح دادیم که با وجود فرش زیبا در اتاق پذیرایی، تمام نگاه‌ها به سمت فرش جلب می‌شود و مانند نقطه کانونی در خانه عمل می‌کند. بعد از انتخاب فرش زیبا و مناسب، باید از آن به‌خوبی نگهداری کرد. برای تمیز نگه داشتن فرش داخل خانه، باید شستشوی فرش را به صورت منظم انجام دهیم تا تمام آلودگی‌ها و لکه‌های روی فرش پاک شوند. برای شستن فرش در خانه، باید از بهترین مواد شوینده فرش استفاده کرد تا کار شستشوی فرش بهتر و سریع‌تر انجام شود و آلودگی‌های روی فرش از بین بروند.

در این نوشته می‌خواهیم بهترین مواد شوینده فرش را به شما معرفی کنیم تا بتوانید فرش منزل خود را خیلی سریع و راحت تمیز کنید و انواع لکه‌ها و آلودگی‌های روی فرش را به سبک بهترین قالیشویی ها در منزل پاک کنید. اگر دوست دارید با انواع شوینده‌های مناسب برای شستشوی فرش در خانه آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه
بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن فرش در خانه

اهمیت انتخاب بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

قبل از معرفی بهترین شوینده‌های فرش، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا انتخاب بهترین مواد شوینده برای شستن فرش اهمیت زیادی دارد.

در بسیاری از موارد، بعد از شستشوی فرش، شاهد کمرنگ شدن فرش، زرد شدن فرش، آسیب به الیاف فرش و حتی پارگی فرش هستیم که به دلیل انتخاب شوینده نادرست و شستشوی غیرصحیح فرش اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که باید بهترین مواد شوینده را برای شستن فرش خود انتخاب کنیم تا بدون آسیب به الیاف فرش، بتوانیم کار شستشوی فرش را انجام دهیم.

موارد زیر، از جمله مزایای انتخاب بهترین مواد شوینده فرش هستند که زیبایی و سلامتی فرش را حفظ می‌کنند:

1- تمیزی بیشتر فرش:

تمیزی فرش، حس خوبی به افراد خانواده منتقل می‌کند. به همین دلیل است که اکثر افراد به شستشوی منظم فرش اهمیت می‌دهند تا فرشی تمیز و زیبا داشته باشند. استفاده از بهترین مواد شوینده فرش، به شما کمک می‌کند تا فرش منزل خود را به‌خوبی تمیز کنید و تمام لکه‌ها و آلودگی‌های روی فرش را از بین ببرید.

بسیاری از افراد، بعد از شستشوی فرش خود، از تمیز نشدن فرش و باقی ماندن لکه‌ها گلایه می‌کنند که این حالت به دلیل انتخاب شوینده نامناسب اتفاق می‌افتد. بنابراین اگر دوست دارید فرش منزل شما حسابی تمیز شود و برق بزند، از شوینده‌های مناسب و قوی برای شستن فرش استفاده کنید.

همچنین با انتخاب بهترین مواد شوینده برای شستن فرش، دیگر شاهد زرد شدن فرش بعد از شستشو نخواهید بود و می‌توانید از زیبایی و تمیزی فرش منزلتان لذت ببرید.

2- شستشوی فرش بدون آسیب رساندن به الیاف فرش:

جنس و الیاف فرش‌ها با هم متفاوت هستند و به همین دلیل، روش شستشوی آنها با هم فرق دارد. در هنگام خرید انواع فرش ماشینی، شما تفاوت جنس و الیاف فرش‌ها را به‌خوبی حس خواهید کرد. مثلاً الیاف فرش ابریشمی با الیاف فرش اکریلیک کاملاً فرق دارد و به همین دلیل، روش شستشوی فرش ابریشمی با سایر فرش‌ها متفاوت است. همچنین برای شستشوی فرش دستباف باید با انواع فرش دستباف و روش صحیح شستشوی این فرش‌ها آشنایی داشته باشید تا بدون آسیب به الیاف ظریف فرش دستباف، آن را تمیز کنید.

یکی از مزایای انتخاب درست مواد شوینده فرش، توجه به الیاف فرش و جلوگیری از پارگی فرش است. یعنی ابتدا شما به نخ‌ها و الیاف داخل فرش توجه می‌کنید و با توجه به ویژگی‌ها و حساسیت الیاف فرش، بهترین مواد شوینده را برای شستن فرش خود انتخاب می‌کنید.

3- پاک کردن انواع لکه‌های روی فرش:

احتمال ریختن انواع غذا و نوشیدنی روی فرش و موکت وجود دارد. به همین دلیل است که پس از مدتی، می‌توان انواع لکه چای و قهوه، لکه سس، چربی غذا، لکه ماژیک و… را روی فرش پذیرایی مشاهده کرد! با انتخاب مواد شوینده مناسب، شما می‌توانید انواع لکه‌های سرسخت را به‌راحتی پاک کنید و از تمیزی فرش منزلتان لذت ببرید.

در یکی از مطالب هوم سرویز، درباره روش پاک کردن انواع لکه از روی فرش و موکت صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که چطور لکه شکلات، چای، جوهر، چربی و… را سریع‌تر از روی فرش پاک کنید تا جای لکه روی فرش باقی نماند.

4- تثبیت رنگ فرش:

یکی از اتفاقات ناخوشایند بعد از شستن فرش، زرد شدن رنگ فرش یا تغییر رنگ فرش است. زمانی که رنگ فرش از بین برود، فرش بی‌روح و زشت می‌شود و جذابیتش را از دست می‌دهد.

یکی از مزایای انتخاب بهترین مواد شوینده فرش این است که بدون از بین بردن رنگ فرش، تمام سطح فرش را تمیز می‌کند و انواع لکه‌ها و آلودگی‌ها را از روی فرش پاک می‌کند.

بنابراین اگر به تثبیت رنگ و جذابیت فرش خود اهمیت می‌دهید، باید از مواد مناسب برای شستشوی فرش استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

حالا که مزایای استفاده از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش را درک کردید، خوب است با ویژگی‌های شوینده مناسب فرش آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را برای شستشوی فرش منزلتان انتخاب کنید.

ویژگی‌های بهترین مواد شوینده فرش

در قسمت بعدی، با انواع شوینده‌های مناسب فرش آشنا خواهید شد؛ اما قبل از آن بهتر است با ویژگی‌های شوینده مناسب برای شستن فرش آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را برای شستشوی فرش منزلتان انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین مواد شوینده فرش، به ویژگی‌های زیر توجه داشته باشید:

1- بوی مناسب:

اولین ویژگی شوینده مناسب فرش، بو و رایحه آن است. رایحه مطبوع شوینده فرش اهمیت زیادی دارد؛ زیرا فرش را خوشبو و معطر می‌کند و بوی بد فرش را نیز از بین می‌برد. بنابراین در هنگام خرید شوینده فرش، به رایحه و بوی شوینده توجه داشته باشید و خوشبوترین گزینه را برای شستشوی فرش منزلتان انتخاب کنید.

2- انتخاب شوینده متناسب با نوع فرش:

شما باید با توجه به جنس الیاف فرش و نوع بافت فرش، بهترین مواد شوینده را برای شستشوی فرش انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با الیاف فرش، می‌توانید به برچسب پشت فرش توجه کنید و اطلاعات مربوط به بافت فرش را از این قسمت مطالعه کنید. در برچسب پشت فرش، اطلاعاتی مانند شانه و تراکم فرش، نوع الیاف فرش و روش صحیح شستشوی فرش وجود دارد و شما می‌توانید با جنس الیاف فرش و ویژگی‌های فرش بیشتر آشنا شوید و فرش خود را با بهترین روش شستشو دهید.

3- ضدحساسیت و آلرژی:

بسیاری از افراد، به مواد شوینده حساسیت دارند و بعد از شستشوی فرش و موکت، دچار حساسیت و آلرژی می‌شوند. اگر شما هم این مشکل را دارید، بهتر است از مواد شوینده مناسب و بدون آلرژی استفاده کنید تا تجربه خوبی از شستشوی فرشتان داشته باشید. روش‌های رفع آلرژی به فرش را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

4- شستشوی آسان فرش:

یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین مواد شوینده فرش، این است که شستشوی فرش را برای ما آسان کند. مثلاً برخی از مواد شوینده هستند که برای ایجاد نتیجه مطلوب، به چندین بار شستشو و آبکشی نیاز دارند و کار شستشوی فرش را سخت می‌کنند. اما بعضی از مواد شوینده فرش هستند که با کمک آنها می‌توان فرش را خیلی سریع شستشو داد و حتی به آبکشی نیز نیازی ندارد. بنابراین در هنگام انتخاب شوینده فرش، باید به راحتی کار نیز توجه داشته باشید.

5- نرم کننده الیاف فرش:

یکی از اتفاقات ناخوشایند بعد از شستشوی فرش، خشک شدن الیاف فرش است که باعث می‌شود هنگام قدم زدن روی فرش، زبری فرش را کاملاً حس کنیم. به همین دلیل بهتر است از شوینده‌ای استفاده کنید که خاصیت نرم کننده نیز داشته باشد و الیاف فرش را نرم و لطیف کنند. با انتخاب شوینده نرم کننده فرش، از خشک شدن نخ‌های فرش و پارگی فرش پس از شستشو نیز جلوگیری خواهید کرد.

حالا که با ویژگی‌های مهم شوینده فرش آشنا شدید، وقتش رسیده است که لیستی از بهترین مواد شوینده فرش را مطالعه کنید و کار شستشوی فرش منزلتان را به کمک بهترین شوینده‌ها انجام دهید.

معرفی بهترین مواد شوینده فرش

بسیاری از افرادی که قصد شستن فرش در حیاط خانه را دارند، دوست دارند با بهترین شوینده‌های فرش آشنا شوند تا بتوانند فرش منزلشان را به بهترین شکل ممکن شستشو دهند و تمیز کنند.

برای شستن فرش در خانه، شما می‌توانید از مواد شوینده زیر استفاده کنید تا انواع لکه‌ها و آلودگی‌ها از روی فرش شما پاک شوند:

1- شامپو فرش:

یکی از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش، شامپو فرش است. با کمک شامپو فرش، شما می‌توانید انواع لکه‌ها و آلودگی‌ها را از روی فرش منزلتان پاک کنید. امروزه انواع شامپو فرش برای فرش‌های ماشینی و فرش‌های دستباف تولید شده‌اند و شما می‌توانید بهترین گزینه را برای شستشوی فرش منزلتان انتخاب کنید. در وبلاگ هوم سرویز، بهترین شامپو فرش ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم که قدرت پاک کنندگی بالایی دارند.

یکی از مزایای استفاده از شامپو فرش، استفاده آسان از آن است؛ یعنی شما می‌توانید خیلی سریع و راحت شستشوی فرشتان را انجام دهید و فوری فرش را خشک و آماده کنید. برای از بین بردن آلودگی و لکه‌های فرش، بهتر است روش صحیح استفاده از شامپو فرش را یاد بگیرید تا بتوانید کار تمیز کردن فرش را به‌خوبی انجام دهید.

علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، استفاده از شامپو فرش بوی خوبی روی فرش بر جای می‌گذارد و تمام بوهای بد روی فرش را از بین می‌برد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، هنگام شستن فرش با بخارشو، داخل مخزن بخارشو را با شامپو فرش پر می‌کنند تا تمام لکه‌ها و آلودگی‌های روی فرش سریع‌تر پاک شود.

تنها نکته‌ای که برای استفاده از شامپو فرش وجود دارد، این است که باید راهنمای استفاده از آن را مطالعه کنید تا بتوانید نتیجه مناسبی را دریافت کنید. مثلاً شما باید ابتدا شامپو فرش را در ظرفی ریخته و با آب ترکیب کنید و کف ایجاد شده توسط این محصول را با استفاده از یک فرچه یا دستمال روی فرش بکشید تا فرش شما کاملاً تمیز شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟
بهترین مواد شوینده برای شستن فرش
بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

2- پودرهای شستشوی فرش:

اگر قصد خرید مواد شوینده قالیشویی را دارید و می‌خواهید کار شستشوی فرش را مانند قالیشویی‌های حرفه‌ای انجام دهید، باید پودرهای مخصوص فرش را تهیه کنید. استفاده از پودر مخصوص شستشوی فرش، نتیجه بسیار خوبی به همراه دارد و سطح فرش را کاملاً تمیز می‌کند. پودرهای مخصوص شستشوی فرش، فرمولاسیونی خاص دارند و با انواع فرش‌ها متناسب هستند. به دلیل وجود ترکیبات حاوی کلر در این شوینده‌ها، قدرت پاک کنندگی پودر مخصوص شستشوی فرش بالا است و قدرت لکه بری بالایی دارد.

همچنین بسیاری از افراد، بعد از شستن فرش با پودر صابون، شاهد از بین رفتن تمام لکه‌های روی فرش خود بودند و از نتیجه کار راضی هستند.

بنابراین اگر دوست دارید انواع آلودگی‌ها و لکه‌های روی فرش را از بین ببرید و سطح فرش منزلتان را تمیز و شفاف کنید، از پودرهای مخصوص شستشوی فرش استفاده کنید.

پودر مخصوص شستشوی فرش
پودر مخصوص شستشوی فرش

3- پودر دستی:

یکی دیگر از شوینده‌های مناسب برای شستن فرش، پودر دستی است. پودر لباسشویی دستی، ترکیبات ملایم‌تری دارد و میزان مواد قلیایی داخل آن کمتر است. شما می‌توانید برای شستشوی فرش‌های ماشینی خود، از ترکیب پودر دستی با آب و شامپو فرش استفاده کنید تا فرش خود را کاملاً تمیز و درخشان کنید.

یادتان باشد که استفاده از پودر ماشین لباسشویی برای شستن فرش توصیه نمی‌شود؛ زیرا بسیار قوی هستند و به دلیل خاصیت قلیایی بالا، الیاف فرش را خشک و زبر می‌کنند.

برای شستشوی فرش با پودر دستی، ابتدا فرش را روی سطحی شیبدار خیس کنید و ترکیب پودر دستی با آب و شامپو فرش را روی فرشتان بریزید. سپس مواد شوینده را روی فرش پخش کنید. در پایان نیز با آب و پارو، آلودگی و آب زرد داخل فرش را خارج کنید و آبکشی فرش را انجام دهید.

شستن فرش در خانه
بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن فرش در خانه

4- محلول آب و سرکه:

سرکه سفید، یکی از بهترین مواد ضدعفونی کننده است که از آن برای تولید انواع شوینده های طبیعی استفاده می‌شود. اگر به دنبال جایگزین مواد شوینده شیمیایی هستید، از ترکیب آب داغ و سرکه سفید برای شستشوی فرش استفاده کنید و از قدرت لکه بری سرکه لذت ببرید.

برای نظافت فرش و پاک کردن لکه‌های روی فرش، ترکیب برابری از آب و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید و آن را روی تمام قسمت‌های فرش بریزید. حالا با کمی شامپو فرش، سطح فرشتان را بشویید و اجازه دهید خشک شود. بعد از خشک شدن فرش، مشاهده خواهید کرد که لکه‌ها و کثیفی‌های روی فرش شما از بین رفته است و فرش کاملاً تمیز شده است.

درست است که ترکیب آب و سرکه برای شستشوی فرش بسیار قوی است، اما نباید از آن برای فرش‌های دستباف و فرش ابریشمی استفاده کنید؛ زیرا به الیاف حساس فرش‌های دستباف آسیب می‌رساند. بهتر است کار شستشوی فرش ماشینی را با ترکیب آب و سرکه انجام دهید و با ملایمت، فرش را شستشو دهید.

همچنین استفاده از آب و سرکه، یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن زرد آب فرش و رفع بوی نامطبوع فرش پس از شستشو است.

5- ترکیب جوش‌ شیرین و آب اکسیژنه:

جوش شیرین، یکی از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش است. با کمک جوش شیرین، شما می‌توانید انواع لکه‌های سرسخت روی فرش را از بین ببرید و فرش منزلتان را کاملاً تمیز کنید.

برای از بین بردن لکه‌های روی فرش، دو قاشق غذاخوری جوش‌ شیرین را در یک لیتر آب اکسیژنه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس این محلول را روی تمام سطح فرش بریزید و اجازه دهید روی فرش بماند. سپس با کمک شامپو فرش، فرشتان را شستشو دهید و آبکشی کنید. بعد از خشک شدن فرش، مشاهده خواهید کرد که تمام لکه‌های روی فرش پاک می‌شوند و فرش شما مانند روز اول تمیز خواهد شد.

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره بهترین مواد شوینده فرش با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که استفاده از مواد شوینده درست، چه مزایایی به همراه دارد. همچنین ویژگی‌های بهترین مواد شوینده برای شستن فرش را به شما توضیح دادیم. در ادامه نیز 5 ماده شوینده موثر و بسیار قوی را به شما معرفی کردیم که قدرت پاک کنندگی و لکه بری بالایی دارند. با استفاده از این مواد شوینده فرش، شما می‌توانید انواع لکه‌ها و آلودگی‌های روی فرش را از بین ببرید و فرش منزلتان را بسیار تمیز و خوشبو کنید.

بهترین راه برای شستشوی فرش‌های دستباف و ماشینی، استفاده از خدمات قالیشویی است تا با کمک دستگاه‌های پیشرفته و بهترین مواد شوینده، کار شستشوی فرش‌های شما انجام شود. اگر به دنبال بهترین قالیشویی هستید و دوست دارید شستشوی فرش‌های شما به بهترین شکل انجام شود، به هوم سرویز اعتماد کنید و کار شستشوی فرش‌های منزلتان را به ما بسپارید.

در قالیشویی‌های هوم سرویز، تمام مراحل غبارگیری، شستشو و خشک کردن فرش با دستگاه‌های تمام مکانیزه انجام می‌شود. همچنین با استفاده از مواد شوینده درجه یک و مناسب، تمام لکه‌ها و آلودگی‌های فرش شما تمیز خواهد شد. در پایان کار، فرشی کاملاً تمیز، سالم و درخشان به شما تحویل داده می‌شود.

برای استفاده از خدمات قالیشویی و رفوی فرش هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، همیاران متخصص هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا