نظافت و پذیرایی

اصول شستن پرده های توری در لباسشویی

روش شستشوی پرده های توری را با هوم سرویز یاد بگیرید

پرده یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی هر خانه ای است و وجود کثیفی و چرک روی پرده ها، می تواند ظاهر دکور خانه را از حالت زیبای خود خارج کند. شستن پرده در لباسشویی یکی از کارهایی است که هرچند وقت یکبار باید انجام شود تا بتوانید پرده های خانه خودتان را تمیز کنید و زیبایی آنها همچنان حفظ شود. شستن پرده های توری در لباسشویی کاری است که اصول و نکاتی دارد و با رعایت این نکات می توانید به راحتی پرده را در خانه خودتان بشویید، اما اگر اصول شستن پرده های توری در لباسشویی را رعایت نکنید، ممکن است برای پرده هایتان مشکلات جدی ایجاد شود و حتی دچار پارگی شوند.

در این مقاله می خواهیم در مورد اصول و نکات شستن پرده های توری در لباسشویی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید این پرده ها را بشویید که مشکلی برایشان ایجاد نشود و بتوانید به راحتی آنها را در خانه خودتان تمیز کنید.

اگر در فکر شستن پرده های توری در لباسشویی هستید و می خواهید این کار را در خانه خودتان انجام دهید و از خدمات خشکشویی لباس استفاده نکنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پرده توری
شستشوی پرده توری

شستن پرده های توری با لباسشویی بهتر است یا با دست؟

خیلی از افراد این سوال را می پرسند که شستن پرده های توری با دست بهتر است یا با استفاده از لباسشویی؟ باید بگوییم که بهترین حالت ترکیب این دو روش است. اگر می خواهید شستن پرده در خانه خودتان انجام شود، باید ابتدا پرده ها را با دست بشویید و سپس آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید تا بتوانید مراحل بعدی شستشو را انجام دهید. در ادامه این موضوع را به صورت کامل بررسی می کنیم و می گوییم که چطور این کار را باید مرحله به مرحله انجام دهید.

اگر هم نمی خواهید این کار در خانه خودتان انجام شود، بهترین روش این است که شستشوی پرده در خشکشویی را انتخاب کنید و با استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین این کار را در سریعترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام دهید.

 

پرده های توری
شستن پرده های توری با دست

روش شستن پرده های توری در لباسشویی

در ادامه می خواهیم گام به گام با هم روش شستشوی پرده توری در لباسشویی را بررسی کنیم و بگوییم که برای پرده شویی، چه مراحلی را باید طی کنید. توصیه می کنیم تمامی مراحل را گام به گام انجام دهید و با این مقاله جلو بیایید تا بتوانید به راحتی این کار را در خانه خودتان انجام دهید.

1- پرده را با آب سرد بشویید:

قبل از اینکه پرده توری خودتان را در لباسشویی قرار دهید، بهتر است که چند بار آن را با استفاده از آب سرد بشویید تا خاک و گرد و غبار روی آن تمیز شود و به داخل لباسشویی نفوذ نکند. این کار باعث می شود که پرده شما تمیزتر شود و از شستن پرده های توری در لباسشویی نتیجه بهتری بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرده شویی هم ارائه میده؟

2- به آب، نمک اضافه کنید:

اضافه کردن نمک به آبی که می خواهید با استفاده از آن پرده ها را بشویید تا گرد و غبار آنها گرفته شود، باعث می شود این کار بهتر انجام شود و اثربخشی بیشتری داشته باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم مقدار کمی نمک به آب اضافه کنید و سپس پرده را با استفاده از آن آب بشویید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

3- از سرکه یا آبلیمو استفاده کنید:

می توانید به جای نمک، از یک پیمانه سرکه یا آبلیمو استفاده کنید تا پرده شما تمیزتر شود. البته دقت کنید که از سرکه سفید استفاده کنید چون انواع دیگر سرکه ممکن است باعث رنگ گرفتن پرده شود. همچنین بعد از استفاده از این مواد باید سریعا پرده را آبکشی کنید تا رنگ آن تغییر نکند و پرده تان خراب نشود. البته از این مواد فقط برای شستن پرده های توری استفاده کنید چون انواع پارچه پرده دیگر مانند کتان، ممکن است با استفاده از سرکه خراب شوند.

4- اجازه دهید پرده ها خیس بخورند:

در مرحله بعدی نیاز است که پرده تان کمی در آب خیس بخورد تا گرد و غبار آن به صورت کامل گرفته شود، می توانید برای یک یا چند ساعت پرده را رها کنید تا کاملا خیس بخورد، اگر هم عجله ندارید توصیه می کنیم یک شب تا صبح پرده را در آب قرار دهید تا به صورت کامل خیس بخورد و گرد و غبارش گرفته شود.

5- پرده ها را بررسی کنید:

بعد از مراحل قبلی، پرده خودتان را بررسی کنید و ببینید چه وضعیتی دارد، اگر پرده خیلی نازک است، توصیه می کنیم به شستن با دست بسنده کنید و پرده را آبکشی و پهن کنید تا خشک شود.

اما اگر پرده جنس ضخیمی دارد و محکم است، می توانید آن را در لباسشویی قرار دهید تا شسته شود و سپس بتوانید آن را پهن و استفاده کنید.

در هنگام شستشوی پرده های توری با لباسشویی می توانید کمی جوش شیرین هم اضافه کنید تا پرده سفید تر شود. البته اگر رنگ پرده ها سفید است این کار را انجام دهید چون رنگ های دیگر ممکن است آسیب ببینند.

6- پرده ها را آویزان کنید:

پس از شستن پرده های توری با لباسشویی، نوبت به آویزان کردن آنها می رسد. آویزان کردن پرده ها روی طناب، می تواند هم باعث چروک شدن آنها شود و هم باعث شود علامت طناب روی پرده باقی بماند.

به همین خاطر توصیه می کنیم که پرده ها را روی چوب آویزان کنید تا چروک نشوند و بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

نصب پرده
نصب پرده بعد از شستشوی آن

بهترین مواد شوینده برای شستشوی پرده های توری با لباسشویی چیست؟

این سوال ممکن است برایتان ایجاد شود که بهترین مواد شوینده ای که می توانید برای شستن پرده های توری در لباسشویی استفاده کنید چیست. باید بگوییم که این کار را باید تست کنید تا بتوانید بهترین مواد شوینده را پیدا کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرده شویی هم ارائه میده؟

اما سعی کنید از مواد شوینده ای استفاده کنید که برای لباس های نرم و ظریف ساخته شده اند و آسیبی به بافت پرده های توری نمی رسانند. همچنین از مواد شوینده ای که خیلی قوی هستند و حالت اسیدی دارند استفاده نکنید. چون ممکن است پرده ها دچار پارگی شوند و نتوانید مجددا از آنها استفاده کنید، در اینصورت هم نگران نشوید چون خیاط پرده هوم سرویز همیار شما خواهند بود..

بعد از اینکه ماده شوینده مناسب را پیدا کردید و خواستید از آن استفاده کنید، توصیه می کنیم کمی جوش شیرین هم در ماده شوینده بریزید تا قدرت سفید کنندگی بیشتری داشته باشد و بتواند تمام لکه ها و کثیفی های روی پرده را به صورت کامل از بین ببرد.

شستشوی پرده
شستشوی پرده در ماشین لباسشویی

بعد از شستن پرده های توری با ماشین لباسشویی، آنها را اتو کنیم؟

برخی از افراد بعد از شستن پرده های توری، آنها را اتو می کنند تا چروک های احتمالی پرده ها برطرف شود، اما این کار ممکن است به بافت توری آسیب برساند و باعث خراب شدن پرده ها شود یا عمر آنها را کم کند.

به همین خاطر توصیه می کنیم که از اتوکشی پرده های توری پرهیز کنید تا از بروز مشکل برای آنها جلوگیری کنید.

برای اتوکشی پرده توری بهتر است آن را به خشکشویی ببرید تا با استفاده از اتوهای صنعتی مناسب، این کار را برای شما انجام دهند. برای نصب پرده های توری هم می توانید از تیم هوم سرویز کمک بگیرید.

پرده
آیا برای شستشوی پرده توری می توان از سفیدکننده استفاده کرد؟

آیا استفاده از سفیدکننده برای شستشوی پرده های توری در لباسشویی مناسب است؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که در شستشوی پرده توری از سفیدکننده استفاده کنیم یا خیر؟ باید بگوییم که این کار را انجام ندهید. چون سفیدکننده یک محلول قوی است و می تواند به بافت نرم و ظریف توری آسیب برساند و باعث شود که پرده های خانه شما خراب شوند. به همین خاطر بهتر است از سفیدکننده برای این کار استفاده نکنید و از همان جوش شیرین استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

1- از آب سرد و سرکه استفاده کنید:

قسمتی از پرده که دارای لکه است را با استفاده از آب سرد و سرکه و یا ماده پاک کننده، کاملا خیس کنید تا کل فضای لکه پوشش داده شود. دقت کنید که میزان سرکه زیاد نباشد و آن را به صورت متعادل استفاده کنید تا پرده تان را خراب نکند.

2- پرده را آبکشی کنید:

بعد از چند دقیقه ماندن مواد شوینده روی پرده، آن را به صورت کامل آبکشی کنید تا محل موردنظرتان تمیز شود.

گاهی اوقات ممکن است لکه شدید باشد و یا زیاد مانده باشد و با یکبار شستشو از بین نرود، در این حالت توصیه می کنیم این دو مرحله را چند بار تکرار کنید تا پرده به صورت کامل تمیز شود و لکه روی آن برطرف شود.

در این مقاله در مورد شستن پرده های توری در لباسشویی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید این کار را انجام دهید تا مشکلی برای پرده های شما ایجاد نشود.

همچنین در مورد نکات تکمیلی برای شستن پرده های توری در خانه صحبت کردیم و گفتیم که مواد شوینده مناسب چه چیزهایی هستند و بهتر است چگونه پرده خودتان را خشک کنید.

در آخر توصیه می کنیم که سعی کنید پرده را به خشکشویی بسپارید تا این کارها بدون هیچ دردسری برایتان انجام شود و نیازی به نگرانی و استرس برای شستن پرده ها نداشته باشید. شستشوی پرده های توری خود را به هوم سرویز بسپارید.

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد شستن پرده های توری در لباسشویی به دست بیاورید.

شستشوی پرده های شما با هوم سرویز

اگر خودتان قصد ندارید شستشوی پرده ها را در منزل انجام دهید، می توانید نصب و شستشوی پرده ها و تمیز کردن آنها را به همیاران پرده شویی حرفه ای هوم سرویز بسپارید و همچنین از قیمت دوخت پرده مطلع شوید..

قیمت نصب پرده
قیمت دوخت پرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا