خانگی و ساختمانی

معرفی انواع پارچه پرده ای و ویژگی و کاربرد

روزهای آخر سال که فرا می رسد همه به فکر نونوار کردن لوازم منزل و پرده ها هستند. بازار خدمات دوخت و نصب پرده و  خشکشویی آنلاین انواع پرده هم که حسابی داغ است. اگر در حال بازسازی خانه هستید و به فکر یک تغییر اساسی در اتاق پذیرایی هستید، پرده ها را عوض کنید. با همین ترفند ساده، به کلی فضا متحول می شود. برای اولین قدم به یک پارچه پرده ای خوب نیاز دارید. پارچه های پرده زیادی تولید شده که هر کدام برای یک فضا مناسب هستند. انواع پارچه پرده ای را با توجه به مکان نصب و انتظاری که از پرده دارید، انتخاب کنید. پرده های خانه هم از جنبه دکوراسیون و زیبایی و هم از نظر حفظ حریم خصوصی، کارایی دارند. آیا می دانید کدام پارچه برای دوخت پرده مناسب است؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نحوه انتخاب پارچه پرده ای

پرده ها در همه جا نصب می شوند. پرده اتاق پذیرایی، اتاق خواب، پرده آشپزخانه و حمام هر کدام با متریال مختلف تهیه می شوند. جنس همه این پرده ها یکی نیست. هر مدل پرده با یک نوع پارچه دوخته می شود. از نظر برش پذیری، انعطاف پارچه و ضخامت تفاوت زیادی بین پارچه ها وجود دارد.

برای پرده اتاق خواب، پارچه های ضخیم تر مناسب هستند. این پارچه ها جلوی نور مزاحم و دید شب را می گیرند. برای داشتن خوابی آرام، بهتر است مدل پرده را طوری انتخاب کنید که پوشش کامل پنجره را داشته باشد. برخی از پارچه های پرده ای نازک تر هستند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. جنس پرده اتاق پذیرایی ظریف تر و نازک تر از پرده اتاق خواب است. پس قبل از مراجعه به بازار پرده فروشی نسبت به بررسی و انتخاب انواع پارچه پرده ای با توجه به محل نصب، تصمیم بگیرید.

پارچه پرده ای

انواع پارچه پرده ای

تنوع زیادی در طرح و رنگ پارچه وجود دارد. برای انتخاب پرده علاوه بر جنس پارچه به طرح و رنگ آن نیز توجه کنید. پرده از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی هستند. بدون پرده، پنجره های ساختمان تنها دریچه هایی برای ورود نور به داخل منزل هستند اما با نصب یک پرده خوش دوخت، همین پنجره ها به مرکز توجه دکوراسیون تبدیل می شوند. پرده به ساختمان هویت می دهد و احساس فضا را عوض می کند.

موقع انتخاب پارچه پرده ای، وسواس بیشتری نشان دهید تا بعد از دوخت پرده، از انتخاب تان پشیمان نشوید. حتی بهترین دوزنده پرده نمی توانند رنگ یا نقش پرده را تغییر دهید. با توجه به سبک دکوراسیون منزل و تم رنگی قالب در طراحی، رنگ، طرح و حتی جنس پارچه پرده را انتخاب کنید. در ادامه معروف ترین پارچه های پرده ای معرفی می شود.

پارچه پرده ای حریر

پارچه تور از رایج ترین انواع پارچه برای دوخت پرده است. حریر و تور جنس ظریف و نازک تری دارند. این پرده ها برای تابستان های گرم، ایده آل هستند. معمولا پرده اتاق پذیرایی از این جنس انتخاب می شود زیرا جلوی نور ورودی به داخل ساختمان را نمی گیرد. حتی وقتی پرده کشیده باشد نیز، آفتاب به داخل خانه می تابد. اگر پنجره مشرف و دید مزاحم ندارید، پرده های توری و حریر نصب کنید ولی برای اتاق خواب یا پنجره های مشرف، اصلا پارچه حریر پیشنهاد نمی شود.

قیمت پارچه پرده حریر و توری در مقایسه با سایر محصولات، ارزان تر است ولی جالب تر اینکه نظافت و شستشوی پرده توری هم ساده تر است. بافت پارچه حریر، منسجم نیست و به آسانی آلودگی ها از الیاف پارچه جدا می شود. پارچه های پرده ای جدید تنوع زیادی در طرح حریر دارند. بدون تردید این پرده ها برای اتاق پذیرایی و آشپزخانه بهترین انتخاب هستند. البته اگر دید مزاحم دارید می توانید حریر را همراه با پارچه دیگری ترکیب کنید. برای مثال در اتاق پدیرایی از یک تور ساده برای زیر و یک پرده ضخیم برای روی کار استفاده می شود. یا اینکه برای حریر پرده آستری دوخته می شود.

معرفی پارچه پرده ای

انواع پارچه پرده ای نخی و کتان

این پارچه ها برای دوخت پرده های ساده، بهترین انتخاب هستند. طرح های متنوع و رنگبندی کامل پارچه های کتان نخی یک مزیت محسوب می شود. تنوع طرح و سبک بافت پارچه های کتان مدل جدید خیلی تغییر کرده و به اصطلاح به روزتر شده است. این متریال برای دوخت پرده اتاق خواب عالی است. کتان هم جلوی نور را می گیرد و هم طرح های زیبایی دارد. اتاق خواب کودک، نوجوان یا بزرگ ترها را می توانید با طرح و رنگ های متفاوت پارچه کتان، دکوراسیون کنید.

جالب تر اینکه دوخت پرده با این پارچه ها هم خیلی راحت تر است. در واقع پارچه کتان موقع دوخت، سر نمی خورد و اذیت نمی کند. معمولا کتان با پارچه دیگری ترکیب نمی شود و به تنهایی در دوخت پرده، استفاده می شود.

پارچه مخمل پرده ای

اگر سلیقه خاص دارید حتما روی انواع پارچه پرده ای مخمل فکر کنید. مخمل در دوخت پرده های شیک و لوکس به کار می رود.  جالب تر اینکه مخمل را می توانید با دیگر پارچه ها ترکیب کنید. طراحی پرده های مخمل به همراه پارچه حریر، ساتن و حتی کتان انجام می شود. کارهای زیادی می توان با ترکیب مخمل و دیگر پارچه های پرده ای انجام داد که حقیقتا هر سلیقه ای را راضی می کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

پرده اتاق پذیرایی را از پارچه مخملی بدوزید تا لوکس و اشرافی تر باشد. در دوخت پرده های مدل سلطنتی و کلاسیک همیشه از پارچه مخمل استفاده می شود. این متریال نور را عبور نمی دهد و برای پنجره های مشرف بسیار عالی است. البته قیمت مخمل کمی گران است که البته همینطور هم باید باشد.

نکته مهم اینکه پرده های مخملی را نباید در خانه بشویید زیرا بافت پارچه آسیب می بیند. این پرده ها در خشکشویی شسته می شوند.

دکوراسیون اتاق پذیرایی

انواع پارچه پرده ای جدید ساتن

ساتن از پارچه های پرده ای قدیمی است که این روزها با رنگ و لعاب بسیار زیباتری تولید می شود. این پارچه ها به دلیل براق بودن طرفداران زیادی دارند. در بافت ساتن از نخ پنبه، کتان و ابریشم استفاده شده و خصوصیات همه این الیاف را یکجا ارائه می دهد. ساتن لطیف، سبک و براق است.

اگر پنجره مشرف دارید ولی نمی خواهید پرده ضخیم نصب کنید، ساتن انتخاب مناسبی است. تراکم بافت ساتن خیلی بیشتر از تور است و حتی نور را نیز عبور نمی دهد. با توجه به زیبایی ساتن، برای دوخت پرده اتاق پذیرایی این پارچه کاربرد فراوانی دارد. البته ساتن برای پرده اتاق خواب هم مناسب است زیرا جلوی نور آزار دهنده چراغ های روشنایی در شب را می گیرد.

با همه اینها پارچه های ساتن معایبی هم دارند از جمله اینکه ساتن زود لک می شوند و برای شستن پرده حتما باید آن را به خشکشویی بسپارید. در این نوع پارچه پرده شستشوی پرده در ماشین لباسشویی هیچ فایده ای ندارد و لکه ها همچنان باقی می مانند. حتی لکه های آب هم موقع اتو، روی ساتن لک ایجاد می کنند. در ضمن ساتن ها خیلی زودتر از دیگر پارچه های پرده ای نخ کش می شوند.

انواع پارچه پرده ای لوکس ابریشمی

پارچه ابریشمی گران قیمت است و دوخت پرده با ابریشم خیلی پر هزینه تمام می شود. البته زیبایی و لوکس بودن ابریشم، ارزش کمی هزینه کردن را دارد. نمونه های این پرده های ابریشمی  در تالارها و قصرها و خانه های اعیان و اشراف، نصب می شود. اگر سبک طراحی دکوراسون منزل را کلاسیک و سنتی انتخاب کرده اید حتما برای اتاق پذیرایی، پرده های والان دار و پر چین ابریشمی را انتخاب کنید. پارچه ابریشمی برای خانه های بزرگ، مناسب تر است و زیبایی خود را بیشتر به نمایش می گذارد.

بعد از انتخاب پارچه نوبت دوخت آن است. این کار را به اهلش بسپارید تا نتیجه طبق دلخواه تان باشد. خدمات دوخت و نصب پرده از سرویس های هوم سرویز است. ما بهترین خیاط و دوزنده ها را به شما معرفی می کنیم. دوخت تمیز و حرفه ای با کمترین میزان دور ریز پارچه، طراحی مدل های جدید پرده برای اتاق خواب و اتاق پذیرایی در همه سفارش های دوخت پرده، انجام می شود.

رنگ پارچه پرده ای

قیمت نصب پرده در هوم سرویز

قیمت نصب پرده
قیمت دوخت پرده

خدمات دوخت و نصب پرده هوم سرویز

صفر تا صد دوخت و نصب پرده پذیرفته می شود. پارچه پرده ای مناسب و مدل پرده را انتخاب کنید و بقیه کارها را به هوم سرویس بسپارید. دوخت انواع پرده های مدل جدید با کیفیت عالی و قیمت مناسب. نصب انواع چوب پرده ساده و مدل جدید، سقفی و دیواری به همراه سفارش دوخت در کلیه مناطق تهران، مشهد، رشت، تبریز، اصفهان و شیراز پذیرفته می شود. قیمت ها بر اساس تعرفه دوخت و نصب پرده تعیین می شود.

ثبت کلیه خدمات از طریق اپلیکیشن هوم سرویز امکانپذیر است، دکمه ثبت درخواست بالای صفحه، سفارش تلفنی کاملا رایگان است. قبل از دوخت، اندازه گیری کامل پنجره انجام خواهد شد. با توجه به افزایش تقاضا در روزهای قبل از عید نوروز، درخواست خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا