سیم کشی ساختمان

سیم کشی ساختمان

از 1377 نظر
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
پیشنهاد رایگان از همیاران معتمد
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
اطلاعات شفاف و مناسب از همیاران
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف
انتخاب همیار از بین پیشنهادهای مختلف

قیمت سیم کشی ساختمان در بهار 1403 چقدر است؟

قیمت سیم کشی برق(تا 20 متر)

200,000 الی 250,000 تومان

قیمت سیم کشی برق 100 متر به بالا (متری)

10,000 الی 15,000 تومان

قیمت کابل کشی تا سایز 6*3(تا 20 متر)

250,000 الی 350,000 تومان

قیمت کابل کشی تا سایز 6*3 بین 20 تا 100 متر (متری)

12,000 الی 18,000 تومان

قیمت کابل کشی با سایز 10*4 به بالا و ارتفاع 3 متر به بالا

توافقی

قیمت حداقل دستمزد و کارشناسی

180,000 تومان

متوسط قیمت3,000,000 تومانکمینه قیمت3,000,000 تومانبیشینه قیمت3,000,000 تومان

آنچه درباره سیم کشی ساختمان خواهید خواند

  • سیم کشی ساختمان فوری و با بهترین قیمت
  • نحوه ارتباط با سیم کش ساختمان هوم سرویز چگونه است؟
  • اصول سیم کشی ساختمان که می بایست توسط سیم کش ماهر رعایت شود
  • سیم کشی توکار ساختمان
  • مراحل سیم کشی ساختمان
  • در سیم کشی ساختمان یک طبقه کدام روش بهتر است؟
  • روش جدید سیم کشی ساختمان چه نکاتی باید رعایت شود؟
  • قیمت سیم کشی ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟
  • صفر تا صد سیم کشی ساختمان را به متخصصین هوم سرویز بسپر

سیم کشی ساختمان فوری و با بهترین قیمت

سیم کشی ساختمان از مهم ترین مراحل در زمان ساخت، بازسازی و یا تعمیرات ساختمان است که باید بر اساس اصول و استانداردهای خاص انجام شود. سیمکشی به دو صورت روکار و توکار انجام می شود. برای سیم کشی برق ابتدا دستگاه های لازم و محل نصب تجهیزات الکترونیکی توسط سیم کش ساختمان مشخص شده و سپس سیم ها از محل های تعبیه شده عبور داده خواهند شد. در ادامه به معرفی اصول سیم کشی صفر تا صد وعوامل موثر بر قیمت سیم کشی ساختمان می پردازیم.

نحوه ارتباط با سیم کش ساختمان هوم سرویز چگونه است؟

اگر در حال بازسازی هستید و یا به دلیل فرسودگی سیم کشی های قدیمی به دنبال شماره تلفن سیم کش ساختمان برای تعمیر، عیب یابی و یا تعویض سیم کشی ساختمان هستید به راحتی و با اطمینان می توانید با متخصصین هوم سرویز در بخش برقکاری ساختمان ارتباط برقرار کنید.

· ثبت درخواست رایگان

در ابتدا تنها کافیست از طریق سایت، اپلیکیشن و تماس مستقیم با هوم سرویز درخواست خودتان را ثبت کنید. در ثبت درخواست اولیه زمان و مکان مورد نیاز و همینطور جزئیات مربوط به سیم­کشی ساختمان برای دریافت خدمات را مشخص خواهید نمود.

· تماس متخصصین

پس از ثبت درخواست متخصصین جهت اطلاع دقیق از وضعیت ساختمان و همچنین اعلام محدوده قیمت سیم کشی تماس گرفته و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.

· اعزام متخصصین به محل

پس از اعلام محدوده هزینه سیم کشی برق و همچنین توافقات ابتدایی متخصصین جهت بررسی حضوری به محل مراجعه نموده و تجهیزات مورد نیاز را لیست و اعلام خواهند نمود. همچنین در صورت نیاز به خرید تجهیزات توسط همیار، فاکتور به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

اصول سیم کشی ساختمان که می بایست توسط سیم کش ماهر رعایت شود

بدون شک تنها افرادی لقب سیم کش ساختمان حرفه ای را می توانند یدک بکشند که آموزش های لازم را به صورت تخصصی گذرانده باشند. اما اگر دستی بر کار دارید و مایلید اشراف کاملی بر روند این خدمات داشته باشید چند مورد زیر از مهم ترین اصول هستند.

  • قبل از هر چیزی باید با نقشه سیمکشی آشنا باشید. در این نقشه ارتفاع قرارگیری پریزها و کلیدها از کف مشخص می شود البته بنا به موارد متعددی این استانداردها ممکن است تغییر کنند. سپس شیارزنی انجام شده و باید حتما از لوله های کاملا سالم pvc و خرطومی های نسوز استفاده شود.
  • به خاطر داشته باشید از زیاده روی و استفاده بیش از اندازه از قوطی ها جلوگیری کنید.
  • سیم کشی تلفن و برق نباید در یک لوله قرار بگیرند. زیرا اختلال ایجاد می کنند.
  • اندازه ها باید توسط لیزر و تراز مشخص شود تا ظاهر کار زیبا و مرتب باشد.
  • در محیط های مرطوب باید از تجهیزات ضد آب استفاده شود.
  • بر اساس روش جدید سیم کشی ساختمان باید از ارت استقاده شود. در مواردی که امکان اجرای این قانون وجود ندارند، حتما باید سیم ارت در حمام، دستشویی و آشپزخانه به کار برود.
  • هیچ گاه برای صرفه جویی در قیمت سیم کشی ساختمان نباید از سیم های غیراستاندارد که ناخالصی دارند و از مس خالص تشکیل نشده اند، استفاده شود.
  • حتما در حین کار باید از محافظ جان استفاده شود.

سیم کشی توکار ساختمان

در کنار دو روش روکار و توکار مورد دیگری که مطرح می شود، سیم کشی ساختمان از کف و از سقف است. اول اینکه سیم کشی خانه ویلایی اغلب از سقف انجام می شود. اما برای خانه هایی آپارتمانی لوله گذاری سیم از کف انجام می شود. البته که مهم ترین موضوع ایمنی کار است. همچنین در سیم کشی ساختمان از کف، چون متراژ کمتری سیم مورد نیاز است از نظر اقتصادی به صرفه تر است و موجب کاهش قیمت سیم کشی ساختمان می شود. سیم کشی توکار نسبت به سیم کشی روکار پیچیده تر بوده و به سه صورت زیر اجرا می شود.

  • سیم کشی ساختمان بدون جعبه تقسیم: در این روش فضای کافی برای تقسیم سیم های کلید و پریز در نظر گرفته می شود. در قسمت پشت قوطی کنده کاری می شود تا فضای مورد نیاز ایجاد شود.
  • سيم کشي ساختمان با استفاده از جعبه فیوز: در این روش تقسیم بندی محل های مختلف مانند اتاق خواب، پذیرایی و غیره در داخل جعبه فیوز انجام می شود. هزینه سیم کشی توکار در این روش بیشتر از سایر موارد است.
  • سيم کشي با جعبه تقسیم: در این روش تقسیم سیمها در قوطی های تقسیم که در 30 سانتی متری از سقف هستند قرار داده می شوند.

مراحل سیم کشی ساختمان

مراحل سیمکشی بر اساس نحوه و نوع سيم کشي ساختمان هوشمند و ساده به طور کل شامل مراحل زیر می شود.

  • مشخص نمودن مسیر نقشه: در ابتدا مسیر را بر اساس نقشه سیمکشی مشخص می شود.
  • خط تراز: این مرحله قبل از کنده کاری انجام می شود و مقدمات نصب کلید و پریز بر اساس استانداردها با استفاده از لیزر و سایر تجهیزات محل دقیق نصب مشخص می شود.
  • کنده کاری: پس از مشخص شدن محل های دقیق، نوبت به کنده کاری دیوار برای قرار دادن قوطی برق می رسد. این کار با استفاده از دستگاه شیار زن و هیلتی انجام می شود.
  • قوطی و لوله گذاری: پس از کنده کاری، قوطی ها را در محل های کنده شده قرار داده و با گچ محکم می شوند.
  • سيم کشي: پس از لوله گذاری برق داخل لوله ها سیم را رد کرده و تمام سیم کشی تلفن، برق، سیستم اعلام حریق، آیفون و آنتن را از لوله های مجزا عبور داده خواهد شد.

در سیم کشی ساختمان یک طبقه کدام روش بهتر است؟

سیم کشی ساختمان یک طبقه به راحتی می توان از سقف انجام داد و نیازی به کنده کاری های کف نیست. به این ترتیب که برای هر مورد جعبه تقسیم مجزا در نظر گرفته می شود. به این ترتیب هر کدام از پریزها به صورت مجزا به فیوز رسانیده می شوند و میزان سختی کار کمتری هم در پی دارد. به همین دلیل هزینه سیم کشی ساختمان یک طبقه نیز کمتر خواهد شد.

روش جدید سیم کشی ساختمان چه نکاتی باید رعایت شود؟

روش جدید سیم کشی ساختمان بر اساس استانداردها که توسط کمیته بین المللی الکتروتکنیک تعیین می کند، باید انجام شوند. این استانداردها باید به طور کامل برای حفظ امنیت رعایت شوند. این استانداردها شامل مشخص کردن محل قرار دادن سیم تلفن، اعلام حریق، اینترنت و قوانین مربوط به فاصله های سیم ها از یکدیگر است. توجه داشته باشید رعایت این استانداردها منجر به کاهش هزینه های آتی نظیر عیب یابی و تعمیر سیم کشی و یا تعویض سیم کشی کل ساختمان به دلیل فرسودگی خواهد شد.

در این روش طرح و نقشه هایی نیز برای اتوماسیون سازی و هوشمند سازی ساختمان پیاده می شود. که با این روش می توان سیستم تهویه، سیستم روشنایی، سیستم گرمایش از کف یا سرمایش و سیستم باز و بسته شدن درب ورودی ساختمان از راه دور کنترل نمود.

قیمت سیم کشی ساختمان به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت ساختمان متری چنده؟ هزینه سیم کشی ساختمان چگونه محاسبه می شود؟ اینها سوالات مشترک در بین افرادی است که به این خدمات نیاز دارند. در واقعیت هزینه سیم کشی ساختمان به موارد متعددی بستگی دارد. معمولا در شرایط معمولی نرخ سیم کشی ساختمان متری محاسبه می شود. در ادامه به معرفی عوامل موثر بر قيمت سيم کشي می پردازیم.

· روش سیم کشی و تاثیر آن بر اجرت سیم کشی ساختمان

روش سیمکشی مانند سیم کشی توکار، روکار و یا سیم کشی از کف بر قیمت سیم کشی ساختمان تاثیر دارند. به طور مثال در سیم کشی توکار به علت پیچیدگی در زمان رفع اتصالی و یا در زمان بازسازی ساختمان هزینه های بیشتری در پی دارد. تعرفه خدمات عیب یابی و تعمیر سیم کشی طبیعتا کمتر و البته مشخص می باشد.

· نوع سیم کشی

نوع سیم کشی ساختمان هوشمند و ساده روش های متنوعی هستند که نحوه ارائه کار در آنها متفاوت است. به همین ترتیب هزینه سیم کشی ساختمان نیز در این دو روش باهم تفاوت دارند.

· نرخ سیم کشی ساختمان بر اساس متراژ

گاهی برای پیدا کردن ایراد و تعمیرات سیم کشی زمان زیادی می طلبد و گاهی نیز سیم کش نیاز به تخریب دیوار و لوله گذاری مجدد دارد که در این صورت قیمت سیم کشی ساختمان به صورت متری، روزمزد و یا پروژه ای اعلام می شود.

· نوع تجهیزات مورد نیاز

برای اهداف متفاوت نیاز به سیم برق و تجهیزات متنوعی است . به طور مثال برای نصب لوستر و روشنایی با توجه به نوع روشنایی روش سیمکشی و تجهیزات مورد نیاز، قیمت سیم کشی ساختمان تغییر می کند.

قبل از شروع به کار همیاران متخصص هوم سرویز، هزینه های مربوط به خرید تجهیزات، اجرت سیم کشی ساختمان و غیره را به صورت دقیق مطرح کرده و برای اطمینان خاطر قراردادی در ارتباط با نحوه ارائه خدمات، هزینه ها و مدت زمان اجرای کار را منعقد می نمایید.

صفر تا صد سیم کشی ساختمان را به متخصصین هوم سرویز بسپر

در بیشتر جوامع پیشرفته تمامی کارها اعم از تعویض یک لامپ تا خدمات خدمات سیم کشی ساختمان به وسیله سرویسکار برق که در استخدام شرکت های معتبر هستند، انجام می شود. بسیاری از افراد، خدمات سیم کشی را کار آسانی می پندارند و بدون رعایت نکات ایمنی دست به تعویض و تعمیرات سیم کشی ساختمان می زنند. در صورتی که هر ساله افراد زیادی بر اثر جراحات وارده بر اثر برق گرفتگی دچار قطع عضو، سوختگی و در مواردی متاسفانه به کام مرگ فرو رفته اند. هوم سرویز با به کارگیری مجرب ترین متخصصین برق که دانش آموخته این رشته می باشند، آماده ارائه انواع خدمات سیم کشی فوری نظیر عیب یابی سیم کشی ساختمان، جابجایی سیم کشی، صفر تا صد سیم کشی ساختمان و ... با قیمت های شفاف و منصفانه به شما عزیزان می باشد.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

هوم سرویز به عنوان بزرگترین پلتفرم خدمات در محل در کشور علاوه بر سرویس سیم کشی ساختمان و همچنین ارایه خدمات تعویض سیم کشی ساختمان قدیمی نزدیک من، خدمات دیگری نیز در بخش خدمات سیم کشی برق و روشنایی ارائه می دهد که شامل برقکاری ساختمان, رفع اتصالی سیم کشی ساختمان, نصب انواع لوستر های سنگین، ال ای دی، لوستر دوپل، برنزی، کریستالی، شاخه ای، مدرن و کلاسیک, نصب آنتن دیجیتال و نصب آنتن مرکزی, نصب کلید و پریز, نصب سنسور مشاعات, نورپردازی نمای ساختمان, سیم پیچی موتور کولر آبی, ساخت تابلو برق صنعتی, تعمیر تابلو برق و نگهداری تابلو برق, تعمیر فن سانتریفیوژ، فن آکسیال، سقفی، رادیال، یوتیلیتی، دوطرفه و... , نصب هواکش صنعتی می باشد. همیاران هوم سرویز تمام تلاش خود را به منظور رقم زدن تجربه ای خوب برای شما در سرویس های برقکاری ساختمان را خواهند داشت.

همیار شماییم تا پایان سرویس...

خدمات قابل ارائه در سرویس سیم کشی ساختمان

تعویض سیم کشی ساختمان قدیمی

سیم کشی برق و جابجایی محل کلید و پریزها

سیم کشی ساختمان از کف

سیم کشی ساختمان از سقف

سیم کشی ساختمان هوشمند

سیم کشی خانه و تعویض سیم های توکار و روکار و انشعاب گیری جدید برای نصب تجهیزات جدید مانند آیفون، دوربین و ....

عیب یابی سیم کشی ساختمان

سیم کشی خانگی و صنعتی

سیم کشی ساختمان تک فاز و سه فاز

نظرات کاربران

profile picture
امید محبیان

اقای خنجری پسر خیلییی خوبیه کارش فوق العادس و حرف نداره تشکر میکنم ازش

شرایط سیم کشی برق ساختمان روکار و توکار

همیار می بایست ابتدا سرویس را بررسی نموده و سپس در صورت رضایت مشتری اقدام به سیم کشی و کابل کشی ساختمان نماید.

تهیه لوازم و قطعات درصورت نیاز پس از مشورت با مشتری انجام می شود و همیار موظف می باشد فاکتور خرید را به مشتری ارایه نماید.

از ارتباط مستقیم و بدون هماهنگی با همیاران خودداری کنید.

شهر و خدمات مورد نظر خودت را انتخاب کن!
قیمت خدمات را چک کن و به سوالات جواب بده
همیار مورد نظر خود را انتخاب کن
بعد از برآورد هزینه، همیار ما در کنار شماست

خدمات مرتبط

painting-stairs-parking-building
نقاشی راه پله و پارکینگ ساختمان
قیمت از 15,000,000 الی 15,000,000 تومان
terrace-net
توری تراس
قیمت از 1,200,000 الی 4,200,000 تومان
facade-washing
نماشویی
قیمت از 2,500,000 الی 3,000,000 تومان
canopy-building
ساخت سایبان
قیمت از 1,700,000 الی 1,700,000 تومان