بنایی و دکوراسیون

مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی اداری خوب چیست؟

امروزه، بسیاری از افراد به کار اداری یا مشاغل اینترنتی مشغول هستند و ساعت‌های زیادی را به صورت نشسته کار می‌کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمان کار کردن، انتخاب صندلی اداری مناسب است تا از فرم صحیح کمر و گردن محافظت کند. با نشستن روی صندلی بی‌کیفیت و نامناسب، فرد با دردهای ناحیه کمر و گردن درگیر می‌شود و آسیب می‌بیند. بسیاری از افراد با ویژگی های صندلی اداری خوب آشنایی ندارند و نمی‌دانند که برای انتخاب صندلی اداری مناسب باید به چه نکاتی توجه کنند؛ در نتیجه از صندلی های نامناسب و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و با پیامدهای منفی این کار مواجه می‌شوند.

به همین دلیل در این نوشته قصد داریم ویژگی های صندلی اداری خوب و مناسب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از بهترین مدل‌ صندلی اداری در زمان کار کردن استفاده کنید و از سلامتی کمر و گردن خود بیشتر مراقبت کنید.

اگر کارمند هستید یا در طول روز، ساعت‌های طولانی را به صورت نشسته کار می‌کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا با ویژگی های صندلی اداری خوب آشنا شوید و بتوانید بهترین مدل صندلی را برای خود انتخاب کنید.

تعمیر صندلی اداری
صندلی اداری

آشنایی با مهم‌ترین ویژگی های صندلی اداری خوب

امروزه انواع مدل‌های صندلی در بازار وجود دارند و شما شاهد تنوع طرح و رنگ انواع صندلی خواهید بود. صندلی خوب و مناسب، ویژگی‌های خاصی دارد که از سلامتی و راحتی شما محافظت می‌کند و ستون فقرات شما را در راستای صحیح نگه می‌دارد.

اگر به دنبال صندلی خوب و باکیفیت هستید تا از کمر درد و گردن درد جلوگیری کنید، در هنگام خرید صندلی اداری به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- ارتفاع قابل‌تنظیم صندلی:

یکی از موضوعات بسیار مهم در هنگام انتخاب صندلی اداری، ارتفاع صندلی است. ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد تا شما بتوانید صندلی را با توجه به قد خود تنظیم کنید و به‌راحتی از آن استفاده کنید.

متأسفانه، بسیاری از افراد به این نکته توجهی نمی‌کنند و از صندلی‌هایی استفاده می‌کنند که امکان تنظیم ارتفاع ندارند و این موضوع باعث آویزان ماندن پاهای افراد و شروع پادرد می‌شود. کوتاه بودن صندلی نیز منجر به خم بودن پاها در هنگام کار و آسیب به زانو خواهد شد. بنابراین حتماً به این نکته توجه داشته باشید و به سراغ صندلی‌هایی بروید که امکان تنظیم ارتفاع را دارند.

توجه به ارتفاع صندلی
توجه به ارتفاع صندلی اداری

2- قابلیت تنظیم پشتی صندلی:

وضعیت صحیح بدن در هنگام کار کردن باید به صورتی باشد که کمر به پشتی صندلی تکیه دهد و سر و گردن صاف باشند. هرگونه خم شدن رو به جلو در زمان کار کردن، منجر به قوز کمر و ناهنجاری اسکلتی می‌شود. بنابراین باید در هنگام کار کردن از صندلی‌هایی استفاده کرد که امکان تنظیم پشتی صندلی را داشته باشند و بتوان به‌راحتی پشتی صندلی را تنظیم کرد.

وجود این امکان در صندلی اداری کمک می‌کند که شما در هنگام کار کردن، بتوانید به صندلی تکیه دهید و با آرامش و راحتی بیشتری کارهای خود را انجام دهید. پس از اینکه پشتی صندلی را متناسب با قد و هیکل خود تنظیم کردید، به وضوح حس می‌کنید که انجام دادن کارها برای شما راحت‌تر می‌شود و فشار از روی مهره‌های کمر شما برداشته خواهد شد.

امکان تنظیم پشتی صندلی
امکان تنظیم پشتی صندلی

3- پشتی کمر مناسب:

ستون فقرات انسان به گونه‌ای است که در انتهای مهره‌ها، گودی وجود دارد و این گودی طبیعی کمر باید در هنگام نشستن و ایستادن حفظ شود. در هنگام نشستن روی صندلی اداری و کار کردن، باید کمر شما صاف و عمودی باشد و کمر شما توسط پشتی صندلی حمایت شود. در صورت استفاده از صندلی‌های نامناسب با پشتی کوتاه، کمر شما از راستای طبیعی و صحیح خود خارج می‌شود و احتمال بروز آسیب‌های جدی به گردن و کمر بیشتر خواهد شد.

به همین خاطر حتماً از صندلی مناسب با پشتی کمر استفاده کنید تا قسمت گودی کمر شما به‌خوبی پر شود.

در صورتی که صندلی فعلی شما قسمت پشتی ندارد، بهتر است از خدمات بازسازی و تعمیر صندلی اداری استفاده کنید و به افراد متخصص سفارش کنید تا قسمت پشتی کمر را برای شما بسازند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر صندلی اداری و آرایشگاهی هم ارائه میده؟

اهمیت حفاظت از کمر در هنگام نشستن روی صندلی
اهمیت حفاظت از کمر

4- استفاده از صندلی متحرک:

صندلی‌ها در دو دسته ثابت و متحرک قرار می‌گیرند و هرکدام از آنها، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در هنگام کار کردن با رایانه و در محیط‌های اداری، پیشنهاد می‌شود که از صندلی‌های متحرک استفاده کنید تا بتوانید در هنگام کار، سریع جابه‌جا شوید و راحت‌تر کار کنید.

امروزه اکثر شرکت‌ها و اداره‌ها از صندلی‌های اداری چرخ‌دار برای کارمندان خود استفاده می‌کنند تا تغییر مکان صندلی برای افراد به‌راحتی انجام شود.

در صورتی که از صندلی چرخ‌دار در زمان کار کردن استفاده می‌کنید و چرخ‌های صندلی شما خراب شده است، پیشنهاد می‌کنیم که کار تعمیر صندلی اداری خود را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، صندلی شما تعمیر شود.

مهم‌ترین ویژگی های صندلی اداری خوب
مهم‌ترین ویژگی های صندلی اداری خوب

5- کیفیت ساخت صندلی:

یکی از موضوعات بسیار مهم در هنگام انتخاب صندلی اداری، توجه به کیفیت ساخت صندلی است. هرچقدر کیفیت صندلی بالاتر باشد، ماندگاری و دوام صندلی نیز بیشتر می‌شود. بنابراین در هنگام خرید صندلی اداری، باید به کیفیت مواد به‌کاررفته برای ساخت صندلی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین صندلی را برای خود خریداری کنید. چنانچه قصد ساخت میز و صندلی سفارشی را دارید می توانید روی تخصص همیاران هوم سرویز حساب کنید.

آشنایی با قسمت‌های مهم صندلی اداری

برای انتخاب صندلی با بهترین کیفیت، به نکات زیر توجه بیشتری داشته باشید:

  1. پارچه یا روکش صندلی: برای روکش کردن صندلی اداری، معمولاً از پارچه‌های نخی یا چرم مصنوعی استفاده می‌شود. در صورت استفاده از پارچه‌های مقاوم برای روکش کردن صندلی و دوخت مناسب روکش، می‌توان تا مدت‌ها بدون مشکل از صندلی استفاده کرد. همچنین با انتخاب چرم باکیفیت و مقاوم، مشکلی در صندلی اداری پیش نمی‌آید و می‌توان بدون پوسته‌پوسته چرم از صندلی خود استفاده کرد.
  2. کیفیت پایه: در اکثر موارد، صندلی اداری با پایه فلزی تولید می‌شود. در صورت استفاده از فلز مقاوم، پایه صندلی در اثر تحمل وزن تغییر حالت نمی‌دهد و کج نمی‌شود. بنابراین به کیفیت پایه‌های صندلی نیز توجه داشته باشید.
  3. چرخ‌های صندلی: در صندلی‌های چرخ‌دار یا متحرک، باید چرخ‌ها مقاوم و باکیفیت باشند تا در آینده برایتان خطرساز نشوند. کیفیت چرخ‌ها بسیار مهم است؛ چون در صورت مناسب نبودن آنها ممکن است هنگام استفاده دچار شکستگی شده و منجر به افتادن شما از روی صندلی شوند که خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت.
  4. جک‌های صندلی: جک‌های صندلی نیز باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا در آینده خراب نشوند. همچنین به سراغ صندلی‌هایی بروید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند.
  5. کفی و پشتی صندلی: کفی و پشتی صندلی نیز تأثیر بسیار زیادی در کیفیت آن دارد و می‌تواند کمک کند که راحتی بیشتری را روی صندلی خودتان احساس کنید؛ بنابراین به جنس و کیفیت این قسمت‌ها نیز توجه کافی داشته باشید.

توجه به کیفیت صندلی اداری
توجه به کیفیت صندلی اداری

6- میزان تحمل وزن:

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید صندلی اداری، میزان وزنی است که صندلی موردنظر قادر به تحمل آن است. صندلی اداری خوب باید وزن شما را تحمل کند تا شما بتوانید هنگام نشستن روی آن، احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

بسیاری از افراد به این نکته بی‌توجهی می‌کنند و از صندلی‌هایی استفاده می‌کنند که تحمل وزن پایینی دارند و همین موضوع باعث می‌شود که صندلی زود خراب شود یا حتی بشکند!

بنابراین، حتماً از صندلی‌هایی استفاده کنید که تحمل وزن بالایی دارند. افراد چاق بهتر است در زمان کار کردن، از صندلی با نشیمنگاه پهن استفاده کنند.

علاوه بر این مورد، به تشکچه صندلی نیز توجه داشته باشید و از نشستن روی صندلی‌های سفت و سخت خودداری کنید. تشکچه صندلی باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا پس از نشستن به مدت طولانی، به استخوان‌های کمر و لگن شما فشار زیادی وارد نشود تا از مشکلات ستون فقرات جلوگیری کنید و نیاز به پزشک متخصص و فیزیوتراپی نداشته باشید.

تعمیر صندلی اداری و آرایشگاهی
توجه به میزان تحمل وزن صندلی

7- وجود تکیه‌گاه سر و گردن:

اگر فرد قد بلندی هستید و گردن شما کشیده است، یکی از امکانات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید تکیه‌گاه سر در صندلی است. پشتی بعضی از صندلی‌ها کوتاه است و از سر و گردن حمایت نمی‌کند. استفاده از این مدل صندلی برای افراد قدبلند بسیار سخت و خسته‌کننده است و باعث ایجاد درد در کتف و پشت کمر شود.

بنابراین، اگر قد شما بلند است، حتماً از صندلی‌هایی با پشتی بلند استفاده کنید که تکیه‌گاه سر و گردن نیز داشته باشد. با انتخاب این مدل صندلی‌ها، بدن شما در بهترین حالت قرار می‌گیرد و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر صندلی اداری و آرایشگاهی هم ارائه میده؟
تکیه گاه سر و گردن صندلی
تکیه گاه سر و گردن صندلی

8- طراحی ارگونومی:

طراحی ارگونومی مبحثی است که در چند سال اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و سازنده‌های مبلمان و صندلی به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. ارگونومی به این معنا است که صندلی باید به‌گونه‌ای طراحی شود که بتواند تمامی قسمت‌های بدن فرد را حمایت کند و فرم صحیح بدن را حفظ کند.

منظور از طراحی ارگونومی، وجود قسمت برجسته برای پر کردن گودی کمر، داشتن تکیه‌گاه گردن و وجود دسته با ارتفاع مناسب است. دسته صندلی اداری باید قابل تنظیم باشد تا شما بتوانید در هنگام کار کردن، دست‌های خود را روی دسته صندلی قرار دهید.

انتخاب صندلی با طراحی ارگونومی کمک می‌کند که در هنگام استفاده از صندلی، راحتی بیشتری داشته باشید.

علاوه بر انتخاب صندلی خوب، پیشنهاد می‌کنیم از زیرپایی با ارتفاع مناسب استفاده کنید تا پاهای شما را روی زمین ثابت نگه دارد و به حفظ تعادل شما کمک کند.

در هنگام خرید مبلمان اداری نیز باید به طراحی ارگونومی مبل‌‌ها توجه کنید و از مبل زیبا و راحت در محل کارتان استفاده کنید.

طراحی ارگونومی صندلی اداری
طراحی ارگونومی صندلی اداری

9- رنگ صندلی اداری:

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید صندلی اداری، رنگ صندلی است. در هنگام خرید صندلی برای شرکت یا اداره خود، به رنگ سایر بخش‌ها مانند دیوارها، کمدها، کاغذ دیواری و کفپوش ساختمان توجه کنید و رنگی را برای صندلی‌های اداری خود انتخاب کنید که با سایر بخش‌های محیط کار تناسب دارد. متأسفانه بسیاری از افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند و این مورد باعث می‌شود که هماهنگی در بخش‌های مختلف شرکت یا اداره آنها کمتر شود.

معمولاً رنگ صندلی اداری از میان رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای، طوسی تیره، سبز لجنی و قهوه‌ای انتخاب می‌شود تا همواره جلوه مناسبی داشته باشد. انتخاب صندلی اداری سفید، کرم، طوسی روشن یا شیری باعث می‌شود که صندلی شما، سریع سیاه و کثیف شود و مجبور شوید که هزینه زیادی را برای نگهداری و نظافت صندلی‌ها بپردازید.

اگر به زیبایی فضای کار خود اهمیت می‌دهید، بهتر است مزایای نصب کاغذ دیواری اداری را نیز مطالعه کنید و زیباترین طرح کاغذ دیواری را برای محل کارتان انتخاب کنید.

توجه به رنگ صندلی اداری
توجه به رنگ صندلی اداری

جمع‌بندی مطالب

در این مطلب درباره مهم‌ترین ویژگی های صندلی اداری خوب با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که در هنگام انتخاب و خرید صندلی اداری، باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مدل صندلی را برای خود انتخاب کنید و در هنگام کار کردن، احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد. از شما دعوت می‌کنیم اصول پارتیشن بندی محیط اداری را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و بخش‌های مهم محیط کارتان را به‌راحتی از هم مجزا کنید.

خدماتی مانند خدمات تعمیر صندلی خودرو، تعمیر صندلی اداری و تعمیر صندلی آرایشگاهی از جمله محبوب‌ترین خدمات سایت هوم سرویز هستند. استفاده از این خدمات به شما کمک می‌کند تا با بهترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، تعمیر صندلی‌های خود را انجام دهید و صندلی‌هایی سالم و زیبا داشته باشید.

برای دریافت خدمات تعمیرات صندلی هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا