بنایی و دکوراسیون

پرده پانچ چیست؟ انواع مدل های جدید پرده پانچ به همراه عکس

یکی از مهم‌ترین برای دکوراسیون شیک خانه، انتخاب درست پرده است. امروزه، انواع مدل‌های پرده با طرح و رنگ‌های زیبا در بازار وجود دارد و شما می‌توانید زیباترین مدل پرده را برای منزل خود انتخاب کنید. پرده پانچ، یکی از جدیدترین و زیباترین مدل‌های پرده برای اتاق پذیرایی است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب و پرطرفدار شده است.

از جمله مزایای پرده پانچ می‌توان به مواردی مانند نصب آسان، قیمت مناسب و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد. جالب است بدانید که از پرده‌های پانچ می‌توان برای بیشتر قسمت‌های منزل مانند اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودکان و حتی حمام استفاده کرد و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

اگر دوست دارید که با ویژگی‌های پرده پانچ بیشتر آشنا شوید و انواع مدل های جدید پرده پانچ را مشاهده کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. بعد از مطالعه این نوشته، به‌راحتی می‌توانید جنس و نوع پرده موردنظر خود را انتخاب کنید و از بهترین مدل پرده برای دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

بعد از انتخاب و خرید پرده، شما می‌توانید کار نصب پرده منزلتان را به تیم حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، کار نصب پرده‌های منزل شما را انجام دهند.

پرده پانچ برای پذیرایی
پرده برای پذیرایی

پرده پانچ چیست؟

یکی از جدیدترین مدل‌های پرده در بازار، پرده پانچی است. پرده پانچ، نوعی پرده است که با کمک حلقه‌های مخصوص در داخل میله پرده نصب می‌شوند. در این پرده‌ها، هیچ نوار و والان خاصی وجود ندارد و دوخت آنها بسیار ساده است. نصب سریع و دوخت آسان پرده، از جمله دلایل محبوبیت این مدل پرده است. این مدل پرده بیشتر برای دکوراسیون خانه‌های ساده و مینیمال نصب می‌شود و با دکوراسیون خلوت هماهنگی زیادی دارد.

علاوه بر راحت بودن دوخت پرده پانچ، قیمت این پرده‌ها نیز بسیار مناسب است و شما می‌توانید با هزینه مناسب، این مدل پرده را خریداری کنید.

مزایای پرده پانچ
مزایای پرده پانچ

از دیگر مزایای این نوع پرده می‌توان به تنوع طرح و رنگ پرده‌ها اشاره کرد. امروزه انواع مدل‌های پرده پانچ با پارچه ساده و تک رنگ، پارچه حریر، پارچه گل‌دار، پارچه کتان، پارچه مخمل و … تولید می‌شوند که بسیار زیبا و جذاب هستند. به همین دلیل، در انتخاب طرح و رنگ این پرده‌ها، دست شما کاملاً باز است و می‌توانید از پرده با طرح و رنگ دلخواه خود استفاده کنید.

بعد از تهیه این مدل پرده، چند حلقه پرده نیز تهیه کنید و حلقه‌ها را داخل میله پرده قرار دهید تا پرده شما به صورت کامل نصب شود. همچنین شما می‌توانید از نصاب پرده برای نصب کردن پرده‌های منزلتان کمک بگیرید و این کار را به افراد باتجربه و حرفه‌ای بسپارید.

پرده پانچ طوسی
پرده پانچ طوسی

مزیت‌های پرده پانچ نسبت به پرده‌های دیگر چیست؟

قطعاً شما هم دوست دارید که با مزایای پرده پانج نسبت به سایر مدل‌های پرده مانند پرده‌های ساتن، پرده پلیسه، پرده کتان، پرده حریر، پرده دانتل و … بیشتر آشنا شوید تا بتوانید با خیال راحت اقدام به خرید پرده پانچ کنید.

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پرده پانچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- دوخت آسان:

پرده‌هایی که در گذشته استفاده می‌شدند، دارای چین‌ها و پف‌های زیادی بودند که این موضوع کار دوخت را بسیار سخت می‌کرد و هزینه دوخت پرده را چندین برابر بالا می‌برد.

اما دوخت پرده پانچ، بسیار راحت و سریع انجام می‌شود و نیازی به استفاده از چندین متر پارچه برای دوخت پرده نیست. چین‌های موجود روی این پرده‌ها نیز با دست و در هنگام نصب پرده پیاده‌سازی می‌شوند. دوخت راحت این مدل پرده از جمله مزایای بزرگ آن محسوب می‌شود.

2- نیاز به پارچه کمتر:

در بعضی از پرده‌ها، از چند مدل پارچه برای دوخت پرده استفاده می‌شود که این موضوع، باعث افزایش هزینه برای خرید پارچه پرده، دشوار شدن حمل‌ونقل پرده و دشواری در شستشوی پرده خواهد شد. همانطور که به شما توضیح دادیم، برای دوختن پرده‌های پانج نیازی به چندین متر پارچه نیست و شما می‌توانید با حداقل پارچه، پرده‌ای زیبا و شیک داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

همچنین به دلیل استفاده از پارچه کمتر، نگهداری و شستشوی پرده نیز به‌راحتی انجام می‌شود.

شستشوی پرده، کاری مهم و حساس است؛ زیرا با شستشوی نادرست، الیاف پرده شما آسیب می‌بیند و ظاهر بدی پیدا می‌کند. اگر قصد شستشوی پرده‌های منزل خود را دارید، اصول شستن پرده توری در لباسشویی را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و این کار را با نهایت دقت و ظرافت انجام دهید.

همچنین شما می‌توانید از خدمات شستشوی پرده سایت هوم سرویز استفاده کنید تا پرده شما با بهترین شوینده‌ها شسته شده و تمیز شوند.

پرده‌های ساده و شیک برای پذیرایی
مزایای پرده پانچ

3- نصب آسان پرده پانچ:

یکی از بهترین مزیت‌های این نوع پرده، نصب سریع و راحت آن است؛ یعنی می‌توانید در عرض چند دقیقه و به‌سادگی، پرده‌ها را پشت پنجره‌های خانه خود نصب کنید. البته بهتر است در ابتدای کار، از یک فرد باتجربه و کاربلد برای نصب پایه‌ها و میله پرده کمک بگیرید و در دفعات بعدی خودتان کار نصب پرده‌ها را انجام دهید.

4- شستشو و نگهداری بسیار آسان:

برای نظافت منزل خود، باید هرچند وقت یکبار اقدام به شستشوی پرده‌ها کرد تا آلودگی‌های روی پرده از بین برود و پرده تمیز و درخشان شود. شستشوی بعضی از مدل‌های پرده مانند پرده والان‌دار و پرده سلطنتی کار سختی است؛ زیرا تعداد زیادی آستر و پارچه دارد. با انتخاب پرده پانچ برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب، کار شما برای شستشو و اتوکشی پرده‌ها بسیار راحت است؛ زیرا پارچه کمی در این پرده‌ها استفاده شده و دوخت پرده به‌سادگی انجام شده است.

5- تنوع زیاد و ماندگاری بالا:

اگر انواع مدل های جدید پرده پانچ را در مراکز پرده‌فروشی دیده باشید، از دیدن تنوع طرح و رنگ این پرده‌ها شگفت‌زده خواهید شد. امروزه انواع مدل‌های پرده پانچ با انواع پارچه‌های رنگی و طرح‌دار دوخته می‌شوند.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با استفاده از دستگاه‌های چاپ مخصوص، طرح دلخواه خودشان را روی پرده چاپ کنند و از پرده اختصاصی در منزلشان استفاده کنند. این موضوع منجر به تنوع زیاد پرده‌های پانچ شده است.

همچنین ماندگاری این مدل پرده‌ها بسیار بالا است و شما می‌توانید تا سالها از پرده‌های خود استفاده کنید و نیازی به تعویض پرده‌ها نداشته باشید.

6- قیمت مناسب و اقتصادی:

هزینه‌ای که شما برای پرده پانچ پرداخت می‌کنید، نسبت به پرده‌های پرزرق و برقی که در بازار وجود دارند بسیار کمتر است و این موضوع به نفع جیب شما خواهد بود. پس اگر به فکر خرید پرده ارزان و شیک برای منزل خود هستید، مدل‌های جدید پرده پانچ را برای منزلتان انتخاب کنید و هزینه خرید پرده را پایین بیاورید.

عکس پرده پانچ جدید
عکس پرده پانچ جدید

معرفی انواع مدل های جدید پرده پانچ + عکس

حالا که با پرده پانچ و مزایای آن آشنا شدید، احتمالاً دوست دارید که از این مدل پرده برای اتاق پذیرایی، سالن اصلی و اتاق خواب منزلتان استفاده کنید تا خانه‌ای زیباتر و شیک‌تر داشته باشید.

در این قسمت، انواع مدل های جدید پرده پانچ را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین و زیباترین طرح پرده را برای منزلتان انتخاب کنید.

1- پرده پانچ ساده:

یکی از محبوب‌ترین مدل های پرده پانچ، مدل ساده آن است. پرده پانچ ساده با پارچه ظریف و تک رنگ دوخته می‌شود. پرده ساده برای خانه‌ها با نور کم و خانه‌هایی که سبک مینیمال دارند مناسب است. بعد از نصب این مدل پرده ساده، می‌توانید دکوراسیونی زیبا و جذاب را در منزل خود ایجاد کنید.

اگر پرده پانچی ساده را نصب کرده‌اید و دوست دارید پرده‌های منزلتان را تزئین کنید، بهتر است ابتدا ایده های جالب برای تزئین پرده های منزل را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و با انجام کارهایی مانند نصب ریسه نورانی و… پرده‌هایی خاص و متفاوت داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دوخت و نصب پرده هم ارائه میده؟

2- پرده پانچ چاپی:

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پرده پانچ، پرده چاپی است. در این مدل، شما می‌توانید طرح دلخواه خودتان را روی پارچه پرده‌ای چاپ کنید و از پرده با طرح سفارشی در منزلتان استفاده کنید.

استفاده از پرده چاپی به شما کمک می‌کند که طرح و مدل پرده منزل را متناسب با سایر وسایل منزلتان انتخاب کنید و هماهنگی بیشتری را در منزل خود به وجود بیاورید. با انتخاب این مدل پرده، پرده‌های منزل شما کاملاً سفارشی و منحصربه‌فرد است. چاپ تصویر شخص روی پارچه و چاپ منظره‌ای خاص از جمله پرطرفدارترین طرح‌ها برای پرده‌های چاپی هستند.

استفاده از پرده‌های چاپی با طرح شاد برای فضاهایی مانند مهدکودک و مدرسه نیز بسیار رایج است. همچنین می‌توان از پرده‌های زیبا با طرح خاص برای فضاهایی مانند هتل‌، آرایشگاه، باشگاه و… استفاده کرد.

پرده پانچ چاپی
پرده پانچ چاپی

در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از پرده پانچ چاپی را مشاهده خواهید کرد:

اگر به دنبال مدل های جدید پرده اتاق خواب پسرانه و دخترانه هستید، به وبلاگ هوم سرویز سری بزنید و زیباترین مدل پرده اتاق خواب نوجوان را به‌راحتی انتخاب کنید.

3- پرده پانچ سنتی:

اگر عاشق طرح‌های سنتی هستید و سبک دکوراسیون سنتی را در خانه خود پیاده‌سازی کرده‌اید، قطعاً عاشق پرده پانچ با طرح سنتی خواهید شد. این مدل، علائم سنتی و رنگ‌های جذابی دارد و به فضای منزل شما، شادابی و نشاط می‌بخشد. انتخاب پرده سنتی، برای سبک‌هایی مانند سبک روستیک مناسب است و دکوراسیون سنتی منزل شما را تکمیل می‌کند.

پرده سنتی
پرده سنتی

در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از پرده پانچ با طرح سنتی را مشاهده می‌کنید که برای خانه‌های سنتی ایرانی بسیار مناسب هستند:

4- پرده پانچ راه‌راه:

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار پرده پانچ، نوع راه‌راه آن است. این طرح، زیبایی بسیار زیادی دارد و برای اتاق‌ خواب و اتاق کار بسیار مناسب است.

نکته جالبی که باید بدانید این است که که با استفاده از این طرح، شما می‌توانید کار فضاسازی را نیز در خانه خودتان انجام دهید. مثلاً اگر می‌خواهید فضای خانه شما بزرگ‌تر نمایش داده شود، می‌توانید از پرده‌هایی با راه‌راه افقی استفاده کنید و اگر می‌خواهید سقف بلندتر دیده شود، می‌توانید پرده‌هایی با راه‌راه عمودی را روی دیوارها نصب کنید.

آیا می‌دانستید که انتخاب پرده مناسب باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای منزل شما می‌شود؟ ترفندهای بزرگتر نشان دادن خانه را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با نصب درست پرده، خانه خود را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید.

این مدل پرده، از جمله مدل‌های جدید و شیک برای خانه‌های مدرن است. نصب پرده راه‌راه برای آرایشگاه‌ها، مزون‌های لباس، مراکز آب درمانی و استخرها نیز رایج است و به زیبایی و جذابیت بیشتر فضا کمک می‌کند.

پرده پانچ راه راه
پرده پانچ راه راه

در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از پرده پانچ با طرح راه راه را مشاهده خواهید کرد که در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها دوخته می‌شود:

5- پرده پانچ با طرح نوشته نستعلیق:

یکی از جذاب‌ترین انواع پرده پانچ، پرده با طرح خوشنویسی است. این مدل پرده، زمینه‌ای تک‌رنگ و ساده دارد و روی آن جملاتی با خط نستعلیق نوشته شده است. این مدل، برای فضاهای کلاسیک و خاص بسیار جذاب است و زیبایی این فضاها را چندین برابر می‌کند.

پرده پانچ برای اتاق پذیرایی
پرده پانچ برای اتاق پذیرایی

آموزشگاه‌های خوشنویسی، نمایشگاه‌های نقاشی و مراکز فرهنگی می‌توانند از این مدل پرده برای پوشش پنجره‌های ساختمان استفاده کنند.

در گالری زیر، نمونه‌هایی از پرده پانچ با طرح خوشنویسی را مشاهده خواهید کرد:

6- پرده پانچ گل‌دار:

پرده‌های گل‌دار پر از حس طراوت و شادابی هستند و همواره جزو محبوب‌ترین مدل های پرده در ایران محسوب می‌شوند. پرده گل‌دار برای اتاق خواب و اتاق کودک بسیار مناسب است و معمولاً به صورت چین‌دار نصب می‌شود. شما می‌توانید پرده گلدار را با پرده ساده ترکیب کنید و فضایی خاص و منحصربه‌فرد را در منزلتان ایجاد کنید.

دقت کنید که پرده گل دار برای خانه‌های کوچک با نور کم و کاغذ دیواری شلوغ مناسب نیست و باعث تیرگی و خفگی فضا می‌شود. در صورت روشن بودن دیوارهای سالن پذیرایی، وجود مبلمان ساده و فرش روشن، می‌توانید از پرده گلدار استفاده کنید.

انواع پرده پانچ جدید
انواع پرده پانچ جدید

اگر به پرده گل‌دار برای سالن نشیمن و اتاق خواب علاقه دارید، می‌توانید نمونه‌های پرده پانچ گل‌دار را در گالری زیر مشاهده کنید:

7- پرده پانچ داماسک:

این نوع پرده پانچ، برای خانه‌هایی با طرح کلاسیک و مبلمان سلطنتی بسیار مناسب است. طرح پرده به این صورت است که گل و شاخه‌هایی فانتزی روی آن قرار دارد که باعث جذابیت آن شده است. از پرده داماسک می‌توان برای فضاهای اداری، تجاری و مسکونی استفاده کرد. پرده‌های داماسک رنگ‌های جذابی دارند و باعث لوکس‌تر شدن فضا می‌شوند.

پرده داماسک
پرده داماسک

در تصاویر زیر، نمونه‌های زیبایی از پرده داماسک را مشاهده خواهید کرد که برای خانه‌های کلاسیک و سلطنتی بسیار مناسب هستند:

8- پرده پانچ مخمل:

مخمل، یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت انواع لباس، رومبلی و پرده است. نصب پرده مخمل برای اتاق پذیرایی کاربرد زیادی دارد و تقریباً با هر مدل دکوراسیونی می‌توان آن را هماهنگ کرد. پرده مخملی، مانند عایق سرما عمل می‌کند و منزل شما را گرم نگه می‌دارد. همچنین نصب این مدل پرده، نور خورشید را فیلتر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا میزان نور خانه را کنترل کنید. انتخاب پرده پانچ دوخته شده با پارچه‌های مخمل، انتخاب خوبی برای خانه‌های کلاسیک با پنجره‌های بزرگ و نورگیر است.

یکی از ایده‌های جالب برای زیبایی بیشتر پرده‌های مخمل، نصب والان پرده است که برای فضاهایی مانند اتاق پذیرایی و سالن نشیمن مهمانان انجام می‌شود. اگر دوست دارید با انواع مدل نصب والان پرده آشنا شوید و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، خوب است به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید و با 8 مدل جذاب از والان پرده آشنا شوید. همچنین شما می‌توانید از نصاب پرده برای انجام کارهایی مانند نصب والان پرده، نصب میله پرده به دیوار و نصب پرده کمک بگیرید تا پرده‌های منزل شما به زیباترین حالت ممکن نصب شوند.

پرده مخمل
پرده مخمل

در تصاویر زیر، نمونه‌هایی از پرده‌های مخمل را مشاهده خواهید کرد که با فضای کلاسیک بسیار متناسب و هماهنگ است.

9- پرده حریر:

یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین پارچه های پرده ای، پارچه حریر است که جنس ظریفی دارد. امروزه انواع پارچه پرده‌ای حریر با طرح‌های جدید تولید می‌شوند و برای خانه‌های آپارتمانی کاملاً مناسب هستند. پرده پانچ حریری، از جمله زیباترین و جدیدترین مدل های پرده پانچ است که برای اتاق پذیرایی نصب می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی پرده حریر، شستشوی راحت آن است؛ به طوری که شما می‌توانید با آب و صابون، پرده‌های منزلتان را تمیز کنید. هم‌چنین پرده‌های توری، جلوی نور خورشید را نمی‌گیرند و باعث پرنور شدن فضای داخل منزل شما می‌شوند.

بعضی از افراد، در هنگام سفارش دوخت پرده حریری، از پارچه آستری نیز استفاده می‌کنند تا جلوی تابش زیاد نور خورشید را بگیرند و به گرمای بیشتر منزل خود کمک کنند.

10- پرده کتان:

پرده پانچی کتان، مدل دیگری است که برای زیبایی بیشتر خانه و حفظ حریم خصوصی افراد نصب می‌شود. پارچه کتان نیز مانند پارچه مخمل از ضخامت و ایستایی خوبی برخوردار است و در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شود. ماندگاری بالا، شستشوی آسان، کنترل نور خورشید، قیمت مناسب و تنوع زیاد در طرح و رنگ، از جمله مزایای پرده‌های کتان محسوب می‌شود.

لازم است بدانید که پرده‌های کتان، حالتی اسپرت دارند و برای فضاهای کلاسیک خانه مانند اتاق پذیرایی و سالن نشیمن چندان مناسب نیستند. بهتر است از پرده کتان برای قسمت‌هایی از خانه مانند اتاق خواب و اتاق کودک استفاده کنید.

در تصاویر زیر، نمونه‌های زیبایی از پرده‌های کتان را مشاهده خواهید کرد:

از آنجایی که انتخاب درست ریل و چوب پرده اهمیت زیادی دارد، خوب است ابتدا با انواع چوب پرده و کاربرد آنها آشنا شوید و سپس پرده منزل خود را با بهترین چوب پرده نصب کنید.

نصب پرده
خدمات دوخت و نصب پرده

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته، درباره انواع مدل های جدید پرده پانچ صحبت کردیم و مزایای این مدل پرده را به شما توضیح دادیم. سادگی این مدل پرده‌ها، نصب آسان و قیمت مناسبشان باعث شده است که پرده‌های پانچی از جمله پرطرفدارترین مدل‌های پرده باشند و بسیار محبوب شوند.

امیدواریم با دیدن تصاویر این نوشته، بتوانید مدل پرده دلخواهتان را انتخاب کنید و زیباترین پرده را برای منزل خود نصب کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم که در وبلاگ هوم سرویز، با تفاوت پرده زبرا و شید نیز آشنا شوید.

نصب درست پرده اهمیت زیادی دارد و باعث جذابیت و شیک شدن فضای منزل شما می‌شود، به همین دلیل بهتر است کار نصب پرده و اجزای آن را به افراد حرفه‌ای و باتجربه بسپارید.

تیم هوم سرویز، آماده ارائه خدماتی مانند دوخت پرده و نصب انواع پرده برای شما عزیزان است تا بتوانید خیلی سریع و راحت، منزلتان را به پرده‌های جدید و شیک مجهز کنید و خانه‌ای زیباتر داشته باشید.

برای استفاده از خدمات طراحی و نصب پرده، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا