زیبایی

آموزش اصلاح پشت گردن

چگونه پشت گردن خود را اصلاح کنیم؟

اکثر آقایان به جذابیت و زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند همیشه تمیز و آراسته باشند. اصلاح موهای سر و گردن، یکی از کارهای مهم برای مرتب کردن ظاهر فرد است.

اصلاح پشت گردن، یکی از کارهای دشوار برای آقایان است؛ زیرا افراد دیدِ خوبی به پشت گردن خودشان ندارند و نمی‌توانند به‌درستی این قسمت را مشاهده کنند. به همین دلیل اصلاح کردن موهای پشت گردن ممکن است برایشان سخت و حتی ترسناک باشد.

تسلط نداشتن به موهای پشت گردن و ندیدن این قسمت، باعث می‌شود که آقایان نتوانند موهای پشت گردن را به‌خوبی اصلاح کنند و خطی کج و نامرتب را در پشت گردنشان به وجود بیاورند. بعضی از افراد هم کلاً این کار را به آرایشگر می‌سپارند و با پرداخت هزینه اصلاح سر، موهای سر و گردنشان را مرتب می‌کنند.

شاید این سوالات برای شما نیز پیش آمده است که آیا راهی برای اصلاح موهای پشت گردن توسط خودم وجود دارد؟ آیا می‌توانیم در خانه و بدون کمک‌ گرفتن از شخص دیگری این کار را انجام دهیم؟

اگر شما هم با این سوالات مواجه هستید و دوست دارید مراحل اصلاح پشت گردن مردانه را یاد بگیرید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. بعد از مطالعه این مطلب شما می‌توانید پشت گردن خود را به تنهایی در خانه اصلاح کنید و خط مرتب و زیبایی را در پشت گردنتان ایجاد کنید.

آموزش اصلاح پشت گردن
اصلاح پشت گردن مردانه

آشنایی با انواع خط پشت گردن مردانه

قبل از اینکه بخواهیم مراحل اصلاح موهای پشت گردن را به شما توضیح دهیم، خوب است با انواع خط پشت گردن آشنا شوید تا بتوانید بهترین خط را برای خود انتخاب کنید.

آرایشگرهای حرفه‌ای، خط پشت گردن شما را با توجه به فرم سر، میزان کشیدگی یا پهنی سر، محل رشد موها و… انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید خودتان کار اصلاح سر و صورت را انجام دهید، ابتدا باید مدل مناسبی را پیدا کنید.

از جمله انواع خط پشت گردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- خط پشت گردن گرد:

در این مدل، گوشه‌های چپ و راست خط نوک‌تیز نیستند و آرایشگر با استفاده از تیغ یا ماشین اصلاح، موهای این قسمت را کاملاً گرد و مرتب می‌کند. بسیاری از افراد به لبه‌های گرد پشت گردنشان علاقه دارند و این مدل را برای موهای خود می‌پسندند.

اگر به این مدل علاقه دارید، باید در هنگام اصلاح سر و صورتتان دقت کافی به خرج دهید تا بتوانید گوشه‌ها را کاملاً گرد کنید و دقیقاً همان حالت گرد را در پایین موهای سرتان ایجاد کنید.

اصلاح سر آقایان
خط پشت گردن گرد

2- خط پشت گردن مربعی:

خط مربعی، ساده‌ترین مدل برای خط پشت گردن است که معمولاً اکثر آرایشگران از آن استفاده می‌کنند. در این مدل، خط پشت گردن به‌صورت مربعی است و گوشه‌های چپ و راست کاملاً تیز هستند.

نکته‌ای که باید بدانید این است که در این حالت اصلاح پشت گردن بسیار راحت‌تر انجام می‌شود و در هنگام اصلاح موها، دشواری و سختی خاصی را حس نخواهید کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اصلاح سر آقایان هم ارائه میده؟
اصلاح سر آقایان
خط پشت گردن مربعی

3- خط پشت گردن محو:

محبوب‌ترین مدل خط پشت گردن در سال‌های اخیر، خط پشت گردن محو یا فید است. در این حالت، آرایشگر با استفاده از ماشین اصلاح، موهای پشت را به‌گونه‌ای محو می‌کند که خط مشخصی برای موها وجود ندارد. بعد از اجرای این مدل، ممکن است نتوانید به‌راحتی خط را تشخیص دهید.

این حالت نیز برای اصلاح موهای پشت گردن کمی سخت است؛ اما با مقداری دقت می‌توانید به‌راحتی این حالت را ایجاد کنید و مشکلی بابت آن نخواهید داشت.

انواع خط پشت گردن
انواع خط پشت گردن

روش‌های مناسب برای اصلاح پشت گردن

در بخش قبلی با انواع خط پشت گردن آشنا شدید و احتمالاً مدل دلخواه خود را انتخاب کردید.

حالا می‌خواهیم مراحل کامل اصلاح پشت گردن را به شما توضیح دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید به‌سادگی اصلاح پشت گردن را انجام دهید و موهای سر و صورتتان را حسابی مرتب کنید.

برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

1- استفاده از دو آینه در جلو و پشت:

اولین روشی که خیلی از افراد نیز از آن استفاده می‌کنند، استفاده از دو آینه است که یکی از آنها در جلوی صورت قرار می‌گیرد و یکی از آنها نیز در پشت سرتان قرار می‌گیرد. در این حالت شما به‌راحتی می‌توانید پشت گردن خودتان را مشاهده کنید و موهای آن قسمت را مرتب کنید.

برای اصلاح موها در این روش هم می‌توانید از تیغ استفاده کنید و هم می‌توانید با کمک ماشین اصلاح این کار را انجام دهید. در هر صورت با مشاهده کامل پشت گردن، کار اصلاح کردن موهای پشت گردن بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

انتخاب ریش تراش خوب و باکیفیت به شما کمک می‌کند تا کار اصلاح موهای خود را بهتر انجام دهید. برای خرید بهترین مدل ریش تراش، از شما دعوت می‌کنیم که به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

استفاده از موزر برای اصلاح موهای گردن
استفاده از موزر برای اصلاح موهای گردن

2- استفاده از آینه سه‌طرفه:

نوعی از آینه‌ها وجود دارند که به آینه سه‌طرفه معروف هستند. این نوع از آینه‌ها زمانی که در روبروی شما قرار می‌گیرند، زاویه‌ای دارند که شما می‌توانید پشت سر خودتان را هم ببینید.

وجود چنین آینه‌ای به شما کمک می‌کند که کار اصلاح پشت گردن را به‌راحتی انجام دهید.

3- استفاده از شابلون خط پشت گردن:

افراد زیادی در اصلاح موهای پشت گردن مشکل داشتند و به دنبال ابزاری برای ساده کردن این کار بودند. به همین دلیل، ابزاری به نام شابلون خط پشت گردن تولید شده است که به شما کمک می‌کند بتوانید به‌راحتی کار اصلاح موهای پشت گردن را انجام دهید.

این شابلون‌ها با استفاده از کش روی سر شما نصب می‌شوند و می‌توانید آنها را روی خطی که می‌خواهید تنظیم کنید تا در نهایت به مقدار مطلوب برسید. در ادامه نیاز است که با استفاده از ماشین اصلاح یا تیغ، موهای خودتان را اصلاح‌ کنید.

اگر همیشه خودتان کار اصلاح را انجام می‌دهید و دوست دارید که این کار را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهید، توصیه ما این است که این شابلون را برای خودتان تهیه کنید تا دیگر مشکلی بابت اصلاح پشت گردن نداشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اصلاح سر آقایان هم ارائه میده؟
شابلون خط پشت گردن
شابلون خط پشت گردن

4- استفاده از کلاه کپ:

کلاه کپ، پره‌ای دارد که معمولاً اندازه آن مشخصی است و شما می‌توانید از این کلاه برای اصلاح موهای پشت گردن خودتان استفاده کنید. برای این کار باید کلاه را به‌صورت برعکس روی سرتان قرار دهید تا پره کلاه روی پشت گردن شما قرار بگیرد و این قسمت را به‌صورت کامل پوشش دهد.

پس از این کار، بهتر است با یک دست پره کلاه را روی سرتان فیکس نگه دارید تا تکان نخورد. سپس با دست دیگر، تیغ یا ماشین اصلاح را حرکت دهید تا کار اصلاح به‌خوبی و بدون مشکل انجام شود.

چگونه پشت گردن را اصلاح کنیم؟
ابزارهای کمکی برای اصلاح پشت گردن

5- استفاده از دست:

ابزارهایی مانند شابلون و کلاه کپ بسیار کمک‌کننده هستند و به شما کمک می‌کنند تا کار اصلاح موها را سریع‌تر انجام دهید. اما گاهی اوقات، به این وسایل دسترسی ندارید و می‌خواهید کار اصلاح موهای پشت گردن را سریع‌تر به اتمام برسانید. در این شرایط می‌توانید از دست‌های خود کمک بگیرید.

برای انجام این روش، دست خودتان را روی پشت گردن قرار دهید. دست خود را طوری نگه دارید که دست کاملاً صاف باشد و تکان نخورد تا خط پشت گردن کج نشود.

سپس با دست دیگر خودتان تیغ، موزر یا ماشین اصلاح را برداشته و شروع به اصلاح موهای این قسمت کنید. این روش برای زمان‌هایی که عجله دارید و ابزار خاصی نیز در دسترس شما نیست، بسیار مناسب و کاربردی است.

اگر ماشین اصلاح یا موزر شما به‌خوبی کار نمی‌کند و موها را به‌درستی مرتب نمی‌کند، بهتر است از خدمات تعمیر موزر هوم سرویز استفاده کنید تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص، کار تعمیر موزر شما را انجام دهند.

نکات مهم در اصلاح پشت گردن
نکات مهم در اصلاح پشت گردن

نکات مهم در اصلاح پشت گردن

حالا که با انواع خط پشت گردن و روش اصلاح پشت گردن آشنا شدید، بابت نکاتی را به شما بگوییم که با استفاده از این نکات، می‌توانید راحت‌تر چنین کاری را انجام دهید و موهای پشت گردن خودتان را به زیباترین شکل ممکن اصلاح کنید. در ادامه این نکات را با هم بررسی خواهیم کرد:

1- فشار وارد نکنید:

پوست پشت گردن شما بسیار حساس است و ظرافت زیادی دارد، به همین خاطر هنگام اصلاح این قسمت، نباید فشار زیادی را به پوست گردنتان وارد کنید.

وارد کردن فشار زیاد باعث می‌شود که پوست این قسمت قرمز و ملتهب شود. گاهی اوقات نیز باعث ایجاد زخم‌های سطحی یا جوش‌های ریز در پشت گردن می‌شود که قطعاً اذیت‌کننده و ناخوشایند است.

2- از تیغ مناسب استفاده کنید:

اگر برای اصلاح موهای سر و گردن خود از تیغ استفاده می‌کنید و تیغ شما کند شده است، بهتر است برای اصلاح پشت گردنتان از تیغ جدیدی استفاده کنید.

کند بودن تیغ باعث می‌شود که فشار زیادی به این قسمت وارد کنید و نتوانید موهای سر و گردنتان را به‌خوبی مرتب کنید.

تمیز کردن پوست گردن قبل از اصلاح
تمیز کردن پوست گردن قبل از اصلاح

3- پوست خود را بشویید و آبرسانی کنید:

بعد از اینکه کار اصلاح پشت گردن را انجام دادید، نیاز است که با استفاده از آب سرد و شوینده ملایم، پوست پشت گردن خودتان را بشویید تا موهایی که روی آن قرار دارند به‌صورت کامل از بین بروند.

همچنین اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از افترشیو یا همان ژل بعد از اصلاح استفاده کنید تا پوست شما آبرسانی شود. محصولاتی مانند ژل بعد از اصلاح و آبرسان پوست، از جمله وسایل مهم در کیف آرایشی و بهداشتی آقایان هستند که به سلامتی و شادابی پوست مردان کمک می‌کنند.

4- زودبه‌زود اصلاح کنید:

اگر از جمله افرادی هستید که موهای پشت گردن شما سریعاً رشد می‌کنند و بلند می‌شوند، توصیه ما این است که هر دو یا سه روز یک بار، موهای این قسمت را اصلاح کنید.

اصلاح کردن موهای کوتاه در پشت گردن، کار راحتی است و سریع انجام می‌شود. همچنین به‌خاطر کوتاه‌ بودن موهای این قسمت، راحت‌تر می‌توانید آنها را تشخیص دهید و خیلی سریع این موها را اصلاح کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای زیبایی و جذابیت آقایان، انتخاب درست مدل مو مردانه است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در مجله زیبایی هوم سرویز با جذاب‌ترین و شیک‌ترین مدل‌ها برای کوتاهی مو مردانه آشنا شوید.

مراحل اصلاح پشت گردن
مراحل اصلاح پشت گردن

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، در مورد اصلاح پشت گردن صحبت کردیم و 5 روش جالب برای اصلاح موهای پشت گردن توسط خودم را به شما توضیح دادیم. همچنین شما را با ابزارهای کمکی مانند شابلون خط پشت گردن آشنا کردیم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کار اصلاح موهای سر و صورتتان را راحت‌تر انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با مراحل اصلاح پشت گردن آشنا شوید و بتوانید خودتان این کار را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم با نکات مهم برای جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح صورت را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویس مراجعه کنید و درخواست خود را برای دریافت خدمات مختلف ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه انواع خدمات آرایشگری در منزل برای بانوان و آقایان نظیر رنگ موی آقایان در منزل، به شما کمک می‌کند تا ظاهری جذاب و شیک داشته باشید و همواره آراسته و مرتب بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا