جابجایی و حمل بار

اسباب‌کشی یا اثاث‌کشی؟

در زبان فارسی، خیلی از اوقات ممکن است کلماتی به‌اشتباه تلفظ شوند یا بیان آنها نادرست باشد؛ اما چون این کلمات بخشی از زندگی روزمره ما شده‌اند، توجهی به آنها نمی‌کنیم و برای اصلاح آنها تلاشی نمی‌کنیم.

یکی از این عبارات که خیلی استفاده می‌شود؛ اما برخی از افراد نسخه نادرست آن را به کار می‌برند، «اسباب‌کشی» است. وقتی که به دنبال بهترین شرکت اسباب کشی هستیم این سوال پیش می آید که اسباب‌کشی یا اثاث‌کشی، کلماتی هستند که کاربردی مشابه دارند؛ اما خیلی از افراد نمی‌دانند که کدام یک از این کلمات، درست است و کدام کلمات نادرست هستند.

این موضوع ممکن است در حالت عادی خیلی مشکلی ایجاد نکند؛ اما زمانی که بخواهید در جای مهمی از این کلمه استفاده کنید و یا شکل نوشتاری آن را به کار ببرید، ممکن است به مشکل بخورید و نتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که بین «اسباب‌کشی» و «اثاث‌کشی» و حتی «اساس‌کشی»، کدام درست است و برای ساخت جملات درست، کدام یک از آنها را باید انتخاب کنید.

اگر شما هم مانند خیلی از افراد دیگر در مورد این کلمات اطلاع کمی دارید و دوست دارید شکل درست آن را به کار ببرید، از شما می‌خواهیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کاملی روی این موضوع انجام دهیم و پرونده آن را یک‌بار برای همیشه ببندیم.

اسباب کشی یا اثاث کشی؟
اسباب‌کشی یا اثاث‌کشی؟

اسباب‌کشی یا اثاث‌کشی؟ کدام یک از این عبارات درست است؟

اگر بخواهیم درستی این کلمات را از نظر علمی و با استفاده از مراجعی مانند «لغت‌نامه دهخدا» و «فرهنگ عمید» و «فرهنگ معین» بررسی کنیم، باید بدانید که هیچ‌کدام از این لغت‌نامه‌ها، برای عبارت «اثاث‌کشی» معنی خاصی ارائه نداده‌اند و در لغت‌نامه دهخدا، از عبارت «اسباب‌کشی» به معنای انتقال وسایل منزل استفاده شده است.

به همین خاطر می‌توانیم این نتیجه‌گیری را انجام دهیم که درست‌ترین کلمه‌ای که می‌توانیم استفاده کنیم، همان «اسباب‌کشی» است. عبارت «اثاث‌کشی»، در زبان محاوره و گفتار مردم رایج‌تر است و در هنگام گفتگوهای روزانه به کار می‌رود.

در اثر گذشت زمان، عبارت «اثاث‌کشی» در بین مردم جا افتاده است و از آن زیاد استفاده می‌شود. شما می‌توانید از هر دو عبارت «اسباب‌کشی» و «اثاث‌کشی» در زبان محاوره استفاده کنید؛ اما برای نوشتن بهتر است عبارت «اسباب‌کشی» را در جملات به کار ببرید.

نکته جالبی که باید بدانید این است که حتی اگر در گوگل «اثاث‌کشی» و «اسباب‌کشی» را با هم مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که خیلی از افراد «اسباب‌کشی» را جستجو می‌کنند و این موضوع نشان‌دهنده این است که اکثر افراد عبارت «اثاث‌کشی» را به کار نمی‌برند و بسیاری از آنها از عبارت «اسباب‌کشی» استفاده می‌کنند.

اسباب کشی
اسباب‌کشی

معنی عبارت اسباب‌کشی چیست؟

اگر باز هم در لغت‌نامه‌های گفته شده نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که عبارت «اسباب‌کشی» به معنی حمل‌ونقل وسایل از جایی به جایی دیگر است و بیشتر برای اسباب‌کشی و جابه‌جایی منزل استفاده می‌شود.

زمانی که شما بخواهید خانه خودتان را تغییر دهید و به خانه‌ای جدید بروید یا از شهری به شهر دیگر نقل‌مکان کنید، نیاز است که کار اسباب‌کشی وسایل منزل را انجام دهید و این عبارت در همین‌ موارد کاربرد دارد.

اسباب‌کشی لوازم منزل
اسباب‌کشی لوازم منزل

تفاوت میان اثاث‌کشی و اساس کشی؟

حالا که متوجه شدیم عبارت «اسباب‌کشی» درست‌ترین عبارت برای جابه‌جایی وسایل منزل است، بهتر است عبارت‌های «اثاث‌کشی» و «اساس‌کشی» را هم بررسی کنیم تا با تفاوت این دو کلمه نیز آشنا شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

در زبان فارسی، اثاث به معنی «لوازم و وسایل» است و برای جابجایی وسایل منزل استفاده می‌شود. خیلی اوقات ما از عبارت «اسباب و اثاثیه» استفاده می‌کنیم که عبارت درستی بوده و به معنای لوازم منزل است.

اما اساس به معنی «پایه و بُن» است و «اساس‌کشی» معنی خاصی ندارد و کاملاً اشتباه است؛ به همین خاطر نیاز است که در شکل نوشتاری این عبارت دقت کافی داشته باشید و از عبارت «اساس‌کشی» در جملات استفاده نکنید.

اثاث‌کشی
اثاث‌کشی

در نهایت کدام عبارت درست‌تر است و کدام غلط است؟

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که بین «اسباب‌کشی» یا «اثاث‌کشی» کدام درست است و «اساس کشی» را نیز بررسی کردیم. حالا می‌خواهیم جمع‌بندی نهایی را در مورد این موضوع انجام دهیم تا به‌درستی متوجه شوید که بین اسباب‌کشی و اساس کشی و اثاث‌کشی، کدام عبارت را در جملات خود استفاده کنید.

اگر بخواهیم جمع‌بندی انجام دهیم، باید بگوییم که بر اساس منابع معتبر زبان فارسی یعنی فرهنگ لغت دهخدا، عمید و معین، درست‌ترین عبارت برای جابه‌جایی وسایل منزل از شهری به شهر دیگر یا خانه‌ای به خانه دیگر، «اسباب‌کشی» است و بهتر است از این عبارت در نوشتار و صحبت استفاده کنیم.

اما عبارت «اثاث‌کشی» نیز همین معنی را می‌دهد و در زبان محاوره ما بسیار پرکاربرد است؛ پس «اثاث‌کشی» نیز عبارت درستی است و می‌توانید از آن در گفتار و نوشتار خود استفاده کنید.

اما استفاده از عبارت اساس کشی برای جابجایی لوازم منزل، کاملاً نادرست بوده و نمی‌تواند برای اسباب‌کشی استفاده شود و معنی کاملاً متفاوتی را به خواننده منتقل خواهد کرد؛ بنابراین باید حواستان به این موضوع باشد که از عبارت «اساس کشی» در جملات خود استفاده نکنید.

اسباب‌کشی
اسباب‌کشی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که بین عبارات اسباب‌کشی یا اثاث‌کشی یا اساس کشی، کدام عبارت معنی درستی دارد و تفاوت بین آنها چیست؟

همچنین گفتیم که در شکل نوشتاری و گفتاری، بهتر است از کدام عبارات استفاده کنید تا بتوانید منظورتان را بهتر و صحیح‌تر بیان کنید و این موضوع را از نظر منابع معتبر فارسی یعنی لغت‌نامه‌های مختلف بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بدانید بین اسباب‌کشی یا اثاث‌کشی کدام درست‌تر است و از عبارت صحیح در جملات استفاده کنید.

خدمات اسباب‌کشی هوم سرویز
خدمات اسباب‌کشی هوم سرویز

اگر نیاز به اسباب‌کشی منزل دارید، می‌توانید از خدمات اسباب‌کشی هوم سرویز استفاده کنید تا این کار به بهترین شکل ممکن برای شما انجام شود و شما تنها روی روند اسباب‌کشی نظارت داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند اصول جمع کردن کامپیوتر و لپ تاپ برای اسباب‌کشی، روش درست بلند کردن وسایل در زمان اسباب‌کشی برای جلوگیری از کمر درد و نحوه محاسبه هزینه اسباب کشی را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه بفرمایید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از کارگر اسباب کشی گرفته تا وانت بار آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا